واکنش ایرانیان به فهرست تروریستی آمریکا+ویدئو+عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمد جواد ظریف
محمد جواد ظریف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ایران پیشنهاد کرد نیروهای مسلح آمریکا در فهرست سازمانهای تروریستی وارد شود.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به بیانیه وزارت امور خارجه ایران، این وزارتخانه پیشنهاد کرد شورای عالی امنیت ملی ایران، فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه را در فهرست سازمان های تروریستی وارد کند.

در این اعلامیه آمده است:«محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران، در نامه ای خطاب به حسن روحانی ریاست شورای عالی امنیت ملی ایران، پیشنهاد کرد نیروهای مسلح آمریکا در خاورمیانه که با نام مخفف CENTCOM معروف است در فهرست سازمان های تروریستی وارد شود».

پمپئو: نباید به ایران نفعی برسد - اسپوتنیک ایران
پمپئو: نباید به ایران نفعی برسد

پیشتر رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ اعلام نمود که آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست «سازمان های تروریستی خارجی» داخلی خود وارد می کند.

وی گفت:«امروز من رسما اعلام می کنم که دولت آمریکا قصد دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و نیروهای «قدس» را در فهرست «سازمان های تروریستی خارجی» وارد کند.

این گام بیسابقه که تحت رهبری وزارت امورخارجه اتخاذ شده است یک واقعیت است. نه فقط ایران، کشور حامی تروریسم است، بلکه سپاه پاسداران شرکت فعالی در تروریسم دارد و به حمایت و تأمین سرمایه آن می پردازد. سپاه پاسداران به کارزار ترور جهانی خود ادامه می دهد».

ایران بارها اتهامات واشنگتن در حمایت از تروریسم را رد کرده است. در ایران گام در حال تهیه ترامپ را مورد تفسیر قرار دادند.

در شبکه های اجتماعی نیز به خبر مربوط به وارد کردن سپاه پاسداران در فهرست سازمان های خارجی واکنش نشان دادند.

کاربری هدف از این کار را ارعاب روانی اعلام کرده است.

​ و کاربر دیگری این قضیه را پیروزی نامیده است.

​و کاربر دیگری نوشته است:آخه سازمان تروریستی برای مردم پل می سازد؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала