انتشار نخستین آمار کشته شدگان در درگیری‌های لیبی

© REUTERS / Goran Tomasevicانتشار نخستین آمار کشته شدگان در درگیری‌های لیبی
انتشار نخستین آمار کشته شدگان در درگیری‌های لیبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت بهداشت لیبی در بیانیه‌ای تعداد کشته‌شدگان در نتیجه درگیری‌های لیبی را اعلام نمود.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت بهداشت لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از 20 نفر در نتیجه درگیری‌های میان ارتش ژنرال حفتر و ارتش وفادار به حکومت طرابلس جان باختند.

نخست وزیر لیبی، حفتر را به محاکمه در دادگاه بین المللی تهدید کرد - اسپوتنیک ایران
نخست وزیر لیبی، حفتر را به محاکمه در دادگاه بین المللی تهدید کرد

پیشتر سازمان ملل متحد در لیبی از طرفین درگیر خواستار آن شده بود که با برقراری صلح دو ساعته در بخش جنوبی طرابلس امکان خارج نمودن قربانیان را فراهم آورند.
پیشتر همچنین نیروهای مسلح وفادار به حکومت آغاز عملیات نظامی "آتشفشان خشم" را علیه ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی مارشال خلیفه حفتر اعلام نموده بود.
پنجشنبه مارشال خلیفه حفتر به نیروهای خود دستور داد تا برای "آزادی از دست تروریست ها" حمله به طرابلس را آغاز کنند. پیش از این نیز گزارش شده بود که دولت توافق ملی که کنترل پایتخت لیبی، طرابلس را در دست دارد، آمادگی نظامی عمومی را پس از اقدام نیروهای شرقی برای حرکت به سمت غرب را اعلام نموده است.
پس از سرنگونی و قتل مدام قذافی در سال 2011، یک بحران سیاسی در لیبی آغاز شد. در حال حاضر قدرت دوگانه ای در کشور لیبی حاکم است. مجلس انتخاب شده توسط مردم در شرق کشور حاکم است. در غرب، در پایتخت طرابلس، حکومت توافق ملی به رهبری فائز السراج با حمایت از سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала