آغاز حمله هوایی به ارتش ملی لیبی در طرابلس

© AFP 2023 / Abdullah Domaآغاز حمله هوایی به ارتش ملی لیبی در طرابلس
آغاز حمله هوایی به ارتش ملی لیبی در طرابلس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در روز شنبه در دو منطقه غریان و سوق الخمیس لیبی به ارتش ملی این کشور حمله هوایی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شرق الاوسط، نیروهای هوایی دولت لیبی که بر اساس توافق ملی، توسط جامعه بین المللی به رسمیت شناخته شده است، حملات هوایی را بر روی مواضع ارتش ملی لیبی (LNA) در جنوب طرابلس انجام داده است. 

مسکو خواستار آرامش طرفین درگیر در لیبی شد - اسپوتنیک ایران
مسکو خواستار آرامش طرفین درگیر در لیبی شد

بر اساس این نشریه، این حملات در روز شنبه در دو منطقه غریان و سوق الخمیس انجام شده است. از سوی دیگر، طبق اطلاعات منتشر شده، امروز 6 آوریل 2019 پنج تن از نظامیان خلیفه حفتر از ارتش ملی لیبی، در جریان عملیات در جنوب طرابلس جان خود را از دست دادند.

 گفتنی است، فرمانده ارتش ملی لیبی، مارشال خلیفه حفتر، وی به نیروهای خود دستور داد تا برای "آزادی از دست تروریست ها" به طرابلس حمله کنند. سخنان وی در کانال تلویزیونی به صورت مستقیم پخش می شود. وی در این ویدئو از سکنان لیبی خواست تا «اسلحه خود را کنار بگذارند و پرچم سفید را بر بام خانه ها بالا ببرند». پیش از این گزارش شده بود که دولت توافق ملی که کنترل پایتخت لیبی، طرابلس را در دست دارد، آمادگی نظامی عمومی را پس از اقدام نیروهای شرقی برای حرکت به سمت غرب را اعلام نمود. 

پس از سرنگونی و قتل مدام قذافی در سال 2011، یک بحران سیاسی در لیبی آغاز شد. در حال حاضر قدرت دوگانه ای در کشور لیبی حاکم است. مجلس انتخاب شده توسط مردم در شرق کشور حاکم است. در غرب، در پایتخت طرابلس، حکومت توافق ملی به رهبری فائز السراج با حمایت از سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала