روستایی در ایران که سرلوحه همبستگی شد +ویدئو

© REUTERS / Tasnim News Agencyروستایی در ایران که سرلوحه همبستگی شد +ویدئو
روستایی در ایران که سرلوحه همبستگی شد +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویدئویی از همبستگی مردم در مقابل سیل که حال مردم ایران را عمیقا خوب کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، در روستایی به نام "حاجی آباد" در استان "گلستان" مردم توانستند دوشادوش هم سیل را کنترل کرده و روستای خود را از خطر در امان نگه دارند.

 

آوازه این روستا به همه جای "ایران" رسیده است و مردمان آن بعنوان نمونه بارز اتحاد و همکاری معرفی شده اند.
ماجرا از این قرار است که هنگامی که سیل به نزدیکی این روستا رسید، مردم در ابتدا فکر نمی کردند که ممکن است به این روستا نیز آسیبی بزند اما پس از مدتی متوجه خطر آن شدند و زن و مرد کیسه های شن درست کرده و دور تا دور روستا بعنوان سدی محکم قرار دادند تا از ورود سیل به این روستا جلوگیری کنند.

 

به گفته اهالی این روستا، این مردم بمدت یک هفته خواب کافی نداشتند و در کار خود مداومت می کردند. در حال حاضر دور تا دور روستا را آب فرا گرفته و مردم آن از مسئولین تقاضا دارند تا به آنان وسایلی مانند بیل، پلاستیک و چکمه برای ایجاد خاکریز برسانند.
عده ای از کاربران معتقدند که یک نفر این جریان را رهبری کرده و مطمئنا هوش، درایت، راهکار و عمل را که نیاز هر فردی در راس حکومت است، سرلوحه کار خود قرار داده است.
به گفته این دسته از کاربران، "ایران" به این گونه از آدم ها به شدت نیاز دارد که توانایی این را داشته باشند جریانات منطقی را رهبری و هدایت کنند.
عده ای از کاربران نیز معتقدند که قبل از اینکه مردم در هر بلایای طبیعی شروع به آه و ناله و نفرین کنند، بهتر است این دسته از اتفاقات را بعنوان حوادث طبیعی بپذیرند و برای مقابله با آن راهکار منطقی ارائه دهند.
بسیاری از کاربران این همبستگی مردمی را تحسین کرده و عنوان کردند که باید از این حرکت فیلم ساخت تا این همراهی و همدلی نشر داده شود.
بعضی از کاربران با اشاره به کلمه "روستایی" که در بعضی از مجامع و فرهنگ ها بعنوان توهین و ناسزا استفاده می شود، عنوان کردند که فهیم تر از این روستائیان در حال حاضر نمی توان یافت و این اشتباه فرهنگی باید اصلاح شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала