نیروهای دولتی لیبی کنترل فرودگاه طرابلس را در اختیار گرفتند

© AP Photo / Hussein Mallaنیروهای دولتی لیبی کنترل فرودگاه طرابلس را در اختیار گرفت
نیروهای دولتی لیبی کنترل فرودگاه طرابلس را در اختیار گرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای دولتی لیبی اعلام کردند که کنترل فرودگاه بین المللی طرابلس را از کنترل ارتش ملی لیبی به فرماندهی "خلیفه حفتر" خارج کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، نیروهای دولتی لیبی اعلام کردند که کنترل فرودگاه بین المللی طرابلس را پیش از این به تصرف ارتش ملی لیبی به فرماندهی "خلیفه حفتر" درآمده بود را به کنترل خود درآوردند.

فرودگاه طرابلس در کنترل ارتش ملی لیبی - اسپوتنیک ایران
فرودگاه طرابلس در کنترل ارتش ملی لیبی
پیش از یک منبع نزدیک به فرمانده ارتش مارشال اعلام کرده بود که نیروهای تحت فرمان "خلیفه حفتر"، کنترل فرودگاه طرابلس را در اختیار گرفتند.

احمد المسماری، سخنگوی ارتش ملی لیبی ضمن تایید این خبر اعلام کرده بود که ارتش "حفتر" از چندین جهت به پایتخت، طرابلس حملاتی را انجام داده است، اما ارتش هنوز وارد پایتخت نشده است. وی همچنین افزود که تاریخ اتمام این عملیات را با توجه به شرایطی موجود نمی‌تواند اعلام کند اما تأیید کرد که این عملیات تا محقق شدن تمامی اهداف ادامه پیدا خواهد نمود.

روز پنجشنبه گذشته مارشال خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی به نیروهای تحت امر خود دستور حمله به طرابلس برای آزادی از تصرف تروریست ها را صادر کرد.

رسانه گزارش داند که یگان های ارتش لیبی کنترل شهرهای گاریان و سورمان در جنوب پایتخت لیبی را به کنترل خود درآوردند.

لیبی از سال 2011، پس از حمله ائتلاف غرب و فروپاشی حکومت «معمر قذافی» درگیر آشوب و ناآرامی است و در حال حاضر دو کانون قدرت در این کشور تشکیل شده است: شهر طبرق واقع در شرق لیبی که تحت کنترل حفتر و نیروهایش است و طرابلس پایتخت رسمی لیبی که تحت کنترل دولت وفاق ملی به ریاست السراج است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала