کشته شدن 5 نظامی از ارتش خلیفه حفتر در طرابلس

© REUTERS / Hani Amaraکشته شدن 5 نظامی از ارتش خلیفه حفتر در طرابلس
کشته شدن 5 نظامی از ارتش خلیفه حفتر در طرابلس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پنج تن از نظامیان خلیفه حفتر از ارتش ملی لیبی، در جریان عملیات در جنوب طرابلس جان خود را از دست دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز،  پنج تن از نظامیان خلیفه حفتر از ارتش ملی لیبی، در جریان عملیات در جنوب طرابلس جان خود را از دست دادند.

نیروهای حفتر کنترل شهرک های ترهونه و العزیزیه را بر عهده گرفته اند. در روز 4 آوریل، مارشال حفتر دستور داد تا نیروهایش حمله به طرابلس را آغاز کند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای با روزنامه مصری اظهار داشت که بحران  در لیبی، نتیجه مداخله مستقیم ناتو بود؛ در نتیجه کشور به هرج و مرج فرو رفته است، و ناتو منبع بی ثباتی شده است.

 گفتنی است، فرمانده ارتش ملی لیبی، مارشال خلیفه حفتر، وی به نیروهای خود دستور داد تا برای "آزادی از دست تروریست ها" به طرابلس حمله کنند. سخنان وی در کانال تلویزیونی به صورت مستقیم پخش می شود. وی در این ویدئو از سکنان لیبی خواست تا «اسلحه خود را کنار بگذارند و پرچم سفید را بر بام خانه ها بالا ببرند». پیش از این گزارش شده بود که دولت توافق ملی که کنترل پایتخت لیبی، طرابلس را در دست دارد، آمادگی نظامی عمومی را پس از اقدام نیروهای شرقی برای حرکت به سمت غرب را اعلام نمود. 

پس از سرنگونی و قتل مدام قذافی در سال 2011، یک بحران سیاسی در لیبی آغاز شد. در حال حاضر قدرت دوگانه ای در کشور لیبی حاکم است. مجلس انتخاب شده توسط مردم در شرق کشور حاکم است. در غرب، در پایتخت طرابلس، حکومت توافق ملی به رهبری فائز السراج با حمایت از سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала