واکنش مقام ایرانی به احتمال قرارگرفتن سپاه در فهرست تروریستی آمریکا

© Fotolia / Curioso Photographyواکنش مقام ایرانی به احتمال قرارگرفتن سپاه در فهرست تروریستی آمریکا
واکنش مقام ایرانی به احتمال قرارگرفتن سپاه در فهرست تروریستی آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران نسبت به تصمیم احتمالی دولت آمریکا در خصوص قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست سازمان های تروریستی واکنش نشان داد.

جان بولتون - اسپوتنیک ایران
ادامه فشار حداکثری آمریکا بر ایران
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود درباره قرار دادن دادن سپاه در فهرست گروه های تروریستی توسط آمریکا، نوشت:
در صورت قرار دادن سپاه در فهرست گروه های تروریستی آمریکا، نظامیان این کشور را در کنار داعش در فهرست سیاه تروریست ها قرار می دهیم.
امروز روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت که  ممکن است تصمیم دولت امریکا درباره قرار دادن دادن سپاه در فهرست گروه های تروریستی روز دوشنبه 8 آوریل اعلام شود.
منابع وال استریت ژورنال خاطرنشان ساختند، از جمله مایک پومپئو، وزیر خارجه و جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا از این تصمیم حمایت کرده اند.
پیشتر ترامپ اعتبار تحریم های اعمال شده علیه ایران در سال 1995 را به مدت یک سال دیگر تمدید کرده بود.
متیو هو، کارمند ارشد مرکز سیاست بین المللی در واشنگتن که قبلاً کارمند وزارت خارجه ایالات متحده بوده ، اعلام کرد هدف تصمیم قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست سازمان های تروریستی توجیه هرگونه اقدام آمریکا علیه ایران از جمله اقدامات نظامی است
یادآور می شود روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند. 
هشتم ماه مه سال گذشته ترامپ اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدیدی را علیه تهران اعمال خواهد کرد.
موج دوم تحریم های آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد. واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند.
گفتنی است ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای برجام در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد. تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала