نظر لاوروف درباره تصمیم امریکا در خصوص بلندی های جولان

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر نظر لاوروف درباره تصمیم امریکا در خصوص بلندی های جولان
نظر لاوروف درباره تصمیم امریکا در خصوص بلندی های جولان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه مصری الاهرام ابراز عقیده کرد که امریکا با به رسمیت شناختن الحاق بلندی های جولان به خاک اسرائیل تلاش می کند حقوق بین المللی را که حل و فصل درگیری خاورمیانه بر اساس آن استوار شده، تخریب کرده و برآن خط بطلان بکشد.

واکنش جهانیان به تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان - اسپوتنیک ایران
واکنش جهانیان به تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان
به گزارش اسپوتنیک، لاوروف در آستانه سفر به مصر گفت:" به رسمیت شناخته شدن الحاق بلندی های جولان به خاک اسرائیل توسط امریکا نقض ناهنجار اساسنامه سازمان ملل، اصول حقوق بین المللی، مجموعه قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل درباره حل و فصل درگیری اعراب و اسرائیل مخصوصاً قطعنامه شماره 479 است".
وزیر خارجه روسیه افزود چنین تصمیمی امکان دستیابی به صلح درازمدت، پایدار و عادلانه در خاورمیانه را کاهش می دهد. موضع واشنگتن در مسئله خاور میانه با خط مشی کلی آمریکا در راستای "فروپاشی توافقات اساسی بین المللی، و جایگزینی "نوعی نظم مبتنی بر مقررات"به جای حقوق بین المللی مطابقت دارد.
لاوروف تامید کرد موضع روسیه دراینباره که بلندی های جولان متعلق به سوریه است، تغییر نکرده است.
چندی پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با امضای فرمانی حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان را به رسمیت شناخت. 
شایان ذکر است که بلندی‌های جولان یکی از مناطق حساس از لحاظ نظامی در خاورمیانه به‌شمار می‌آید و تنها 70 کیلومتر با شهر دمشق فاصله دارد. اسرائیل در جنگ شش روزه سال 1967 بخش بزرگی از بلندی‌های جولان را که متعلق به سوریه است به اشغال خود درآورد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала