فراخوان به انحلال ناتو در آلمان

© AFP 2023 / Emmanuel Dunandفراخوان به انحلال ناتو در آلمان
فراخوان به انحلال ناتو در آلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک نماینده پارلمان آلمان اعلام کرد ناتو امنیت جهان را تهدید می کند و به این دلیل باید آنرا منحل کرد
ناتو - اسپوتنیک ایران
وعده های پوچ ناتو به گورباچف
به گزارش اسپوتنیک، آلکساندر نوی در مقاله خود برای نشریه Die Freiheitsliebe ضمن بیان این مطلب متذکر شد اتحادیه نظامی ناتو کهنه شده و از نیروی نظامی "فقط برای دفاع از منافع امپریالیستی خود" استفاده می کند. ضمناً ناتو بطور منظم موازین حقوق بین المللی را زیرپا گذاشته، سازمان ملل را بی اعتبار کرده و درگیری ها را به جنگ می کشاند.
نماینده پارلمان آلمان می نویسد در این رابطه 70 سالگی ناتو فرصتی برای جشن گرفتن نیست بلکه امکانی جهت فکر کردن درباره وضع فعلی شود تا "خیلی دیر نشود". به عقیده وی مخارج و تجهیزات نیروهای مسلح ناتو که با ضرورت دفاع در مقابل روسیه و چین توجیه می شود، در واقع بیش از حد بوده و باا نیروهای این کشورها تناسب ندارد. 
آلکساندر نوی خاطرنشان می سازد علاوه بر این ناتو در دهه های اخیر با حمله به یوگسلاوی، ورود به افغانستان و شرکت در بسیاری از درگیری های دیگر سیمای واقعی خود را نشان داده است.
این نماینده پارلمان آلمان از حزب چپ در دنباله متذکر می شود تمایلات امپریالیستی و ترس به خاطر امکان از دست دادن برتری خود ناتو را به درگیری های جدیدی می کشاند و باید به این وضع پایان داده شود.
بتازگی کالج دفاعی ناتو 3 سناریو برای آینده این اتحادیه نظامی را اعلام کرد. در هر سه سناریو، روسیه، دشمن اعلام شده است.
نویسندگان گزارش معتقدند که در مورد اول، ناتو بحران را با کمک تلاش های کشورهای عضو ناتو پشت سر خواهد گذاشت. بدین منظور در وهله نخست باید اهداف ناتو در جهان چند قطبی مشخص شوند. ائتلاف ناتو باید کار را با یک سوال بنیادی سیاسی آغاز کند- چرا ائتلاف باید به عنوان مثال در منطقه آسیا کار کند؟»
سناریوی آینده «بد» با عدم توانایی شرکت کنندگان در تعیین اهداف کلیدی مرتبط است. در نتیجه نقش ائتلاف در صحنه جهانی کاهش خواهد یافت. اما می تواند از پس دفع حملات به اراضی خود برآید. در این حالت اعضای ناتو نباید تحت تأثیر «قدرت نرم» روسیه دچار شکاف در ساختار سیاسی بشوند.
سومین سناریوی «وحشتناک» از دست دادن تمام مواضع ژئوپلیتیکی خواهد بود که طی آن تأمین امنیت اعضای ائتلاف در عرصه دفاع غیرواقعی به نظرخواهد رسید. در این صورت اهمیت روسیه افزایش یافته و باعث جابجایی اولویت های آمریکا بسوی آسیا خواهد شد.
روز 4 آوریل 70 سال از تاسیس ناتو گذشت که در سال 1949 میلادی با امضای پیمان آتلانتیک شمالی بنیانگذاری شده است.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала