بررسی وضعیت ایران در سال 98 از دو زاویه

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / بررسی وضعیت ایران در سال 98 از دو زاویه
بررسی وضعیت ایران در سال 98 از دو زاویه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس بانک مرکزی ایران با بررسی پیش‌بینی صاحبنظران درخصوص سال 98 ، به ارائه دیدگاه خود پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالناصر همتی، رییس بانک مرکزی ایران ضمن اشاره به پیش‌بینی صاحبنظران درخصوص سال 98 ، سیاست های اتخاذ شده در سال جاری را برای ایران بسیار تعیین کننده دانست.
همتی در حساب اینستاگرامی خود نوشت: سال 98 را صاحبنظران از دو زاویه پیش‌بینی می‌کنند:1. تشدید مشکلات: تاثیر بیشتر تحریم های آمریکا، کاهش درآمدهای نفتی، تشدید تورم رکودی، هجوم نقدینگی، کاهش بیشتر رشد اقتصادی و…. 2. غلبه بر مشکلات: کند شدن تیغ تحریم‌ها، افزایش مبادلات با همسایگان و کشورهای دوست، کاهش قابل توجه واردات غیر ضرور، رونق تولید ملی، افزایش صادرات غیر نفتی، کنترل بازار ارز، توان مهار نقدینگی و…
وی در ادامه افزود: در یک جنگ اقتصادی تمام عیار و با علم بر توانایی‌ها از زاویه دوم که زاویه مقاومت اقتصادی است با سیاستگذاری درست و هماهنگ می‌توانیم تلاش های دشمن را خنثی کنیم. در سال 97 نیز با القائات آمریکا در مقاطعی، چند صباحی فضای ناامیدی در کشور حاکم شد اما با سیاست ها و اقدامات درست علی رغم تشدید مشکلات معیشتی مردم، برنامه اصلی آمریکا تا حدودی شکست خورد.از فردا با اولویت رسیدگی به هموطنان آسیب دیده از سیل، گام دوم را با قدرت برداریم. سیاست های امسال بسیار تعیین کننده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала