تلاش آمریکا برای فروش اف-35 به تنها عضو ناتو که دارای سامانه اس-300 است

© AP Photo / Northrop Grummanآمریکا با توجه به اینکه یونان دارای اس-300 قصد فروش اف-35 به آن را دارد
آمریکا با توجه به اینکه یونان دارای اس-300 قصد فروش اف-35 به آن را دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حضور سامانه دفاع هوایی روسی اس-300 در یونان نظر نمی رسد مانعی برای فروش جدیدترین هواپیماهای جنگنده اف-35 آمریکایی به آتن باشد.

به گزارش اسپوتنیک، طبق گزارش معاون دریایی ماتیاس وینتر، رئیس پروژه جنگنده نسل پنجمی آمریکا، که به اطلاع خبرنگاران رسید مشخص شد که در بین خریداران بالقوه جدیدترین جنگنده آمریکایی یونان قرار دارد، یونان تنها عضو ناتو است که به پدافند هوایی اس-300 مسلح است.

وی گفت: "خریداران آینده تسلیحات نظامی شامل کشورهای سنگاپور، یونان، رومانی، اسپانیا و لهستان هستند."

یادآوری می کنیم که آمریکا در شرایطی قصد فروش جنگنده اف-35 به یونان را دارد که بارها ترکیه را تحت فشار قرار داده بود به خاطر اینکه ترکیه قرارداد خرید اس-400 را با روسیه امضا کرده بود و منتظر تحویل این پدافند هوایی بود.

اما فشارهایی که آمریکا بر ترکیه وارد می کند باعث نشد تا این کشور عقب نشینی کند و ترکیه اعلام کرده است که قصد ندارد از خرید اس-400 انصراف دهد و اولین مجموعه سیستم دفاع هوایی اس-400 باید در سال جاری وارد ترکیه شود.

آمریکا ادعا می کند که سیستم دفاعی اس-400 با استانداردهای ناتو ناسازگار است و ترکیه را به تحریم های احتمالی تهدید کرده بود و بارها گفته بود که می توانند روند فروش جدیدترین هواپیماها را به ترکیه به تاخیر انداخته یا لغو کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала