کاهش واردات نفت کره جنوبی از ایران

© Fotolia / Wasin Pummarinسئول
سئول - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تحریم های آمریکا ممکن است به کاهش واردات نفت کره جنوبی از ایران منجر شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «رویتر»، کره جنوبی ممکن است در زمینه تحریم های آمریکا، واردات نفت از ایران را از 5 تا 20 درصد کاهش بدهد.

کره جنوبی در حال مذاکره با آمریکا در خصوص تمدید معافیت نفتی از تحریم هاست. پیشتر کره جنوبی به آزمایش نفت بسیار سبک آمریکایی پرداخت که شرکت نفت Anadarko Petroleum Corp می فروشد تا نفت ایران را تا زمان تصمیمگیری واشنگتن در رابطه با اینکه آیا سئول می تواند به خرید نفت از کشورهای خاورمیانه ادامه بدهد، جایگزین کند.

حرکت قابل تقدیر دولت کره جنوبی به زنان کم درآمد در دوران قاعدگی +عکس - اسپوتنیک ایران
حرکت قابل تقدیر دولت کره جنوبی به زنان کم درآمد در دوران قاعدگی +عکس

کره جنوبی یکی از  بزرگترین خریداران نفت ایران در آسیاست و یکی از 8 واردکنندگان نفت است که از معافیت نفتی آمریکا برخوردار شده است و پس از وضع تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران در ماه نوامبر سال 2018  به واردات نفت از ایران ادامه می دهد.

انتظار می رود که در ماه مه، واشنگتن تعداد کشورهایی که این معافیت شامل حال آن ها می شود را کاهش بدهد که بدین ترتیب واردات نفتی کره جنوبی نیز می تواند با این ریسک مواجه شود.

به نوشته خبرگزاری «رویتر»، واشنگتن سعی می کند صادرات نفت ایران را از دو و نیم میلیون بشکه در روز در ماه مه سال 2018 به زیر 1 میلیون بشکه نفت در روز برساند. مطابق با داده های شرکت ملی نفت کره جنوبی، از ماه ژانویه تا فوریه کره جنوبی 176,237بشکه نفت در روز از ایران وارد کرده است که 38,5% کمتر از دوره مشابه سال گذشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала