کمک های بشردوستانه آلمان به ایران رسید+عکس

© Flickr / PressReleaseFinderهواپیمای چارتر حامل کمک های بشر دوستانه آلمان برای ایران
هواپیمای چارتر حامل کمک های بشر دوستانه آلمان برای ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صلیب سرخ آلمان 40 قایق و تجهیزات ایمنی به هلال احمر ایران منتقل می کند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به توییت سفیر آلمان هواپیمای چارتر حامل کمک های بشر دوستانه آلمان برای حادثه دیدگان سیل در ایران که امروز صبح در برلین بارگیری شده بود، در فرودگاه تهران به زمین نشست.

میشائیل کلور-برشتولد، سفیر آلمان در ایران از ورود ‏هواپیمای حامل کمک های بشردوستانه این کشور به ایران خبر داد.سفیر آلمان در ایران پیشتر نیز در پیامی در توئیتر خود از کمک به سیل زدگان ایران خبر داده بود. وی افزود:«صلیب سرخ آلمان 40 قایق و تجهیزات ایمنی به هلال احمر ایران منتقل می کند».

 بارش شدید باران که از 26 اسفند ماه سال 97 در مازندران شروع شد و تا دوم فروردین ماه سال جاری ادامه داشت، سبب طغیان رودخانه ها در مناطق مرکزی و شرقی استان شد و به 9 نقطه شهری و بیش از 170 روستا در بخش های مختلف خسارت زد.

در روزهای آغازین سال جدید 1398هم بارش بیش از 300 میلیمتر باران در 35 ساعت که با آب ناشی از برف ذوب شده قبلی توامان شد، باعث سرریز شدن سدهای گلستان و بوستان و طغیان رودخانه ها شد بطوریکه ابتدا شهر گنبد را به زیر آب برد و سپس روانه شهرها و روستاهای شمالی و غربی استان شد.

​بر اساس این گزارش، 5 فروردین 98 نیز جاری شدن سیلاب در دروازه قرآن شیراز و برخورد خودروها با یکدیگر در محور ورودی شمال این کلانشهر ده ها کشته و مصدوم برجای گذاشت.

جاری شدن سیل در ماه مارس در ایران به دهها هزار نفر از ساکنان ایران آسیب رساند، جاده ها از بین رفتند و زیربنا و خانه ها آسیب دیدند. به گزارش رسانه های داخلی ایران، سیل به 400 روستا و شهر آسیب رسانده و تعداد قربانیان تا 62 نفر افزایش یافته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала