گزارش و تحلیل

آقای هوک، بقیه اش را به حساب بزنیم؟

© AP Photo / Cliff Owenآقای هوک، بقیه اش را به حساب بزنیم؟
آقای هوک، بقیه اش را به حساب بزنیم؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اخیرا آقای برایان هوک مامور ویژه آمریکا برای ایران اظهار داشته اند که حدود 650 سرباز آمریکایی توسط تسلیحات ایرانی در عراق کشته شده اند.

البته شاید ما در جایگاهی نباشیم که بخواهیم این سخنان آقای هوک را تایید و یا تکذیب کنیم اما به هر حال حتی اگر صحبت های مامور ویژه آمریکا صحت هم داشته باشد خوب بد نیست که حساب کتابی انجام شود تا ببینیم کی به کی بدهکار می باشد.
اگر ماجرا را فقط بخواهیم به ایرانی ها محدود کنیم باید ببینیم طلب ایرانی ها را از کجا شروع کنیم.
مثلا اگر از زمان سرنگونی دکتر مصدق توسط کودتای آمریکا حساب کنیم خوب میبینیم که تعداد زیادی از ایرانی ها در همان زمان به دلیل توطئه آمریکا نیست و نابود شدند که خوب آمار و ارقام رسمی ای از آنها وجود ندارد اما طبق آمار غیر رسمی حدود پنج هزار ایرانی پس از کودتا بر علیه مصدق یا بصورت مستقیم (از طریق دادگاه های نظامی و غیر نظامی) و یا بصورت غیر مستقیم بصورت ترور توسط افرادی مانند شعبان جعفری معروف به شعبان بی مخ کشته شدند.
شاید برای اینکه مقداری آمار و ارقام ما رسمیت بیشتری داشته باشد بد نباشد به دوران پس از انقلاب در ایران مراجعه کنیم.

آمريکا، ایران را به کشتن 608 سرباز آمریکایی در عراق متهم نمود - اسپوتنیک ایران
آمريکا، ایران را به کشتن 608 سرباز آمریکایی در عراق متهم نمود
حمایت سیاسی و تسلیحاتی آمریکایی ها از صدام حسین منجر شده که صدها هزار ایرانی نظامی و غیر نظامی با تسلیحات آمریکایی شهید شود و صدها هزار نفر دیگر سالها درد و رنج سلاح های شیمیایی ای را بکشند که آمریکا و غرب در اختیار صدام حسین قرار دادند و آمریکا (طبق اسناد درجه بندی شده ای که اخیرا انگلیسی ها به دلیل گذشت زمان منتشر کرده اند) جلوی محکومیت استفاده صدام حسین از سلاح های شیمیایی در شورای امنیت را گرفت.
در تاریخ 3 ژولای 1988 آمریکایی ها یک هواپیمای مسافر بری ایرانی را سرنگون کردند که بر اثر آن 299 غیر نظامی شهید شدند.
هزاران ایرانی با عملیات تروریستی گروه های مورد حمایت ایالات متحده و با تسلیحات و اطلاعات و بمب هایی که سازمان های امنیتی آمریکا در اختیار آنها قرار دادند شهید شدند، افرادی که بیش از 90 درصد غیر نظامی بودند.
بد نیست که تاکید کرد از جمله همین هزاران ایرانی که توسط عوامل آمریکا ترور شده اند ده ها شخصیت برجسته دینی، سیاسی و دانشمند ایرانی نیز به چشم می خورند که هیچ کدام مسلح نبوده اند.
تا به اینجا که در مورد طلب ایرانی ها صحبت کردیم.
حال بگذاریم مقداری هم از ایران فراتر برویم.
چرا تحریم های آمریکا علیه ایران بیشتر می شود؟ - اسپوتنیک ایران
چرا تحریم های آمریکا علیه ایران بیشتر می شود؟
صدام حسین توسط کودتای آمریکایی در عراق سر کار آمد و هزاران عراقی را با حمایت آمریکا سلاخی کرد.
پس از آن هم آمریکایی ها در حمله به عراق با تسلیحات کشتار جمعی خود صدها هزار عراقی را شهید کردند که بیش از 90 درصد آنها افراد غیر نظامی بودند.
پس از حمله آمریکا به عراق نیز داعش با استفاده از تسلیحات آمریکایی و با هدایت سازمان های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا هزاران عراقی را به فجیع ترین روش ها فقط برای نمایش های هالیوودی خود سلاخی کردند.
برویم به آنسوی مرز ایران، افغانستان.
القاعده و طالبان که توسط آمریکا ایجاد شدند و توسط آمریکا مسلح شدند ملیون ها افغان را قتل عام کردند و پس از آن با حمله به افغانستان ده ها هزار افغان را شهید کردند و تا به امروز آمریکایی ها روزانه چندین انسان بی گناه در افغانستان را به خاک و خون می کشند.
فراموش نکنید، در همه این موارد از تسلیحات آمریکایی استفاده می شود.
آمریکایی ها پاکستان را به پناهگاه گروه های تروریستی تبدیل کرده اند که با تسلیحات آمریکایی و آموزش سازمان های اطلاعاتی آمریکایی هر از گاهی تعدادی از شهروندان و یا سربازان مرزی ایران را شهید می کنند.
اگر مقداری هم فراتر برویم مثلا در سوریه صد ها هزار شهروند سوری توسط تسلیحاتی که آمریکایی ها در اختیار گروه های تروریستی قرار داده اند کشته شدند و هنوز هم ماجرا ادامه دارد.
در لبنان هزاران لبنانی توسط تسلیحاتی که آمریکا در اختیار اسرائیل قرار داده شهید شده اند.
در یمن تا به امروز هنوز کشتار مردم یمن با تسلیحات آمریکایی ادامه دارد.
آمریکا لیست های تحریم ایران را گسترش داد - اسپوتنیک ایران
آمریکا لیست های تحریم ایران را گسترش داد
در دیگر کشورها نیز ماجرا به همین منوال می باشد که البته اگر بخواهیم مفصل به ماجرا بپردازیم شاید چندین کتاب برای تشریح کشتار انسان های بی گناه در سرتاسر گیتی توسط آمریکایی ها و یا سلاح های آمریکایی، کم باشد.
اصلا می دانید چیست، همه این حساب کتاب ها جدا یک ماجرای دیگر نیز وجود دارد که مستقیم به شخص آقای برایان هوک و دولت مطبوع اش بر می گردد.
ماجرای تحریم های ظالمانه ای که ایالات متحده بر علیه مردم ایران وضع کرده و آقای هوک متولی اجرای آن است.
آیا می دانید چه تعداد ایرانی تا به حال فقط به دلیل کمبود دارو و یا تجهیزات طبی بر اثر تحریم های آمریکا بر علیه مردم ایران جانشان را از دست داده اند؟
شاید برخی فقط ماجرای سیل اخیر و اینکه حتی حساب های سازمان هلال احمر توسط ایالات متحده بسته اند در ذهنشان باشد اما آمریکایی ها آنقدر به ملت ایران ظلم کرده اند که حتی قطعات مربوط به دستگاه های اکسیژن تخت های مریض های سی سی یو را نیز تحریم کرده اند.
آنها حتی داروهای بسیاری از مریض های سرطانی و دیابتی و صعب العلاج را اجازه نمی دهند به ایران صادر شود.
آنها حتی قطعات پزشکی مربوط به یونیت های پزشکی و دندان پزشکی و پروتز های شکستگی ها را نیز از ایرانی ها دریغ کرده اند.
حال سوالی که نسبت به ادعای آقای برایان هوک مطرح است این می باشد که این 650 سرباز را به حساب کدام کشتار آمریکا و یا کشتار هایی که توسط تسلیحات آمریکایی انجام شده می خواهد بگذارد، یا شاید بهتر باشد سوال کنیم به حساب کدام مظالم سیاست مداران آمریکایی می خواهد بنویسد.
هر جوری که بخواهد حساب کند هم افرادی که بصورت مستقیم توسط آمریکایی ها کشته شده اند و هم افرادی که بصورت غیر مستقیم کشته شده اند و هم افرادی که با تسلیحات آمریکایی در ایران و در سرتاسر جهان کشته شده اند بسیار بسیار بیشتر است و اگر بنا به حساب کتاب باشد هنوز آمریکا خیلی به ایران بدهکار می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала