زاخارووا: واشنگتن به دنبال بهانه برای افزایش تنش روابط با تهران است

© Sputnik / Sergey Pyatakovزاخارووا: واشنگتن به دنبال بهانه برای افزایش تنش روابط خود با تهران است
زاخارووا: واشنگتن به دنبال بهانه برای افزایش تنش روابط خود با تهران است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشته شدن 600 نظامی امریکا در عراق توسط ایرانیان، بهانه آمریکا برای تنش با ایران است.

 

به گزارش اسپوتنیک، خانم ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در نشست خبری روز 5 شنبه اعلام نمود که ایالات متحده ایران را متهم به مرگ حدود 600 نظامی آمریکایی در عراق کرده است، اما این کشور به دنبال بهانه ای برای تنش در روابط تهران با امریکا است. 
آمريکا، ایران را به کشتن 608 سرباز آمریکایی در عراق متهم نمود - اسپوتنیک ایران
آمريکا، ایران را به کشتن 608 سرباز آمریکایی در عراق متهم نمود
وی گفت: "ما از بیانیه ای که برایان هوک نماینده ویژه وزارت امور خارجه ایالات متحده در امور ایران اعلام نمود، تعجب کردیم. اینکه ایران مسئول مرگ ششصد سرباز آمریکایی در عراق است. ما هیچگاه سخنی از درگیری میان نیروهای ایرانی و امریکایی در عراق نشنیده ایم. ما می دانیم که واشنگتن به دنبال احساسات ضد ایرانی است. اما باید علتی برای این بیانیه وجود داشته باشد. لازم است که مسئولیت سخنان خود را بپذیریم. به نظر می رسد که ایالات متحده در صدد است تا بهانه ای برای توجیه افزایش تننش در روابط با ایران داشته باشد"
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: "ما در برابر این اقدامات هشدار می دهیم، این اقدامات باعث عواقب فاجعه بار در کل خاورمیانه می شود، منطقه ای که بدون اینها نیز دچار بحران است". 
زاخارووا همچنین با اشاره به حضور ایالات متحده در عراق گفت، چرا آنها در سال 2003 به این کشور حمله کردند و در واقع این کشور را نابود کردند که در نتیجه اشغال این کشور توسط آمریکایی، صدها هزار نفر از مردم عراق کشته شده اند، [حتی] امار دقیق وجود ندارد، هیچ کس تعداد افراد غیرنظامی کشته شده در ان زمان را حساب نکرد". 
گفتنی است، برایان هوک نماینده ویژه ایالات متحده در امور مربوط به ایران گفت: ایالات متحده، ایران را متهم به مرگ 608 تن از نظامیان خود در جنگ عراق می نماید. 
هوک در این خصوص گفت: "امروز می توانم براساس داده های اطلاعاتی محرمانه اعلام کنم که ایران مسئول مرگ 608 سرباز آمریکایی در عراق است". به گفته وی، این میزان 17 درصد از تلفات جنگی ایالات متحده امریکا در سالهای 2003-2011 را شامل می شود. 
هوک همچنین گفت که ایران «در تلاش است تا عراق را تحت کنترل خود قرار دهد». به ویژه، روابط نزدیک بین عراق و ایران امکان پذیر است، زیرا در هر دو کشور دارای جمعیت مسلمان شیعه نشین هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала