تروریسم اقتصادی آمریکا+عکس

© AFP 2023 / Atta Kenareظریف
ظریف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ظریف: تحریم های آمریکا فقط جنگ اقتصادی نیست، بلکه تروریسم اقتصادی است.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه ایران در پیام توییتری اعلام کرد که تحریم های آمریکا فقط جنگ اقتصادی نیست، بلکه تروریسم اقتصادی است.

محمد جواد ظریف در پیامی در توییتر نوشت:«سیاست فشار حداکثری ترامپ که نقض صریح قطعنامه 2231 شورای امنیت و دستور دیوان بین المللی دادگستری است در کمک رسانی هلال احمر ایران به تمامی مناطق آسیب دیده از سیل بی سابقه، اخلال ایجاد کرده است. از جمله اقلام ممنوعه هلی کوپترهای امداد است. این فقط جنگ اقتصادی نیست، این تروریسم اقتصادی است».

​بارش شدید باران که از 26 اسفند ماه سال 97 در مازندران شروع شد و تا دوم فروردین ماه امسال ادامه داشت، سبب طغیان رودخانه ها در مناطق مرکزی و شرقی استان شد و به 9 نقطه شهری و بیش از 170 روستا در بخش های مختلف خسارت زد.

در روزهای آغازین سال جدید هم بارش بیش از 300 میلیمتر باران در 35 ساعت که با آب ناشی از برف ذوب شده قبلی توامان شد، باعث سرریز شدن سدهای گلستان و بوستان و طغیان رودخانه ها شد بطوریکه ابتدا شهر گنبد را به زیر آب برد و سپس روانه شهرها و روستاهای شمالی و غربی استان شد.

5 فروردین 98 نیز جاری شدن سیلاب در دروازه قرآن شیراز و برخورد خودروها با یکدیگر در محور ورودی شمال این کلانشهر ده ها کشته و مصدوم برجای گذاشت. پیش‌بینی‌های هواشناسی حکایت از بارش شدید باران در روزهای پیش رو دارد و وزارت نیرو اعلام کرد که به 25 استان کشور هشدار وقوع سیل داده و وزارت کشور نیز از اعلام آماده‌باش در پنج استان غربی خبر می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала