خانه های میلیون دلاری برای فرزندان خاشقجی

© AP Photo / Hassan Ammarعربستان
عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چرا عربستان به فرزندان خاشقجی حق السکوت پرداخت کرده است؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه «واشنگتن پست»، سعودی ها به عنوان غرامت به فرزندان جمال خاشقجی خبرنگار منتقد سعودی خانه های میلیون دلاری و حقوق های کلان 5 رقمی دلاری می پردازد.

به نقل از مقام های سعودی، احتمالا حکومت سعودی پس از پایان دادگاه متهمان قتل خاشقجی به دو پسر و دو دختر وی مبالغ هنگفتی بالغ بر ده ها میلیون دلار به عنوان خونبهای پدرشان پرداخت خواهد کرد. پرداخت هایی که پیشتر افشا شده در راستای تلاش سران سعودی برای اقناع خانواده خاشقجی برای خویشتن داری در اظهارات عمومی خود بوده است.

پرداخت حقوق 10 هزار دلاری یا بیشتر سال گذشته به تایید سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان رسیده که نشان می دهد بی عدالتی عظیمی در میان بوده است.حکومت عربستان به عنوان توافق مقدماتی به هر یک از فرزندان خاشقجی خانه ای به ارزش 4 میلیون دلار داده که به صورت یک مجتمع در جده مستقر هستند.

جمال خاشقجی خبرنگار منتقد سعودی دوم اکتبر سال 2018 میلادی به دست یک گروه 15 نفری اعزامی از ریاض در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه کشته و اعضای بدنش تکه تکه شد. حکومت عربستان پس از مدتی انکار و تکذیب دست داشتن در این ماجرا، در نهایت پذیرفت که این عملیات توسط گروهی مامور خودسر اجرا شده و محاکمه 11 تن از متهمان به مشارکت در این عملیات نیز در سال جاری آغاز شده است. با وجود گذشته 6 ماه از قتل خاشقجی، هنوز بیشتر جزئیات این پرونده به ویژه نقش محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، مبهم و نامشخص است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала