چرا باند فرودگاه خرم‌آباد بسته شد؟+عکس

© Sputnik / Maxim Blinovفرودگاه
فرودگاه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جدیدترین وضعیت فرودگاه های ایران و ماشین آلات زمینی تشریح شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، با توجه به شرایط آب و هوایی، تأخیر پروازها به دلیل دید کم و حتی دید صفر اجتناب‌ناپذیر است. این مساله موجب بسته شدن سایر فرودگاه‌های کشور نشده است و فعالیت‌ها طبق روال انجام می‌شود.

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاهی جدیدترین وضعیت فرودگاه‌های کشور پس از وقوع سیل اخیر را تشریح کرد.

ترامپ: هزینه های ایران را به طور چشمگیری افزایش دادیم - اسپوتنیک ایران
ترامپ: هزینه های ایران را به طور چشمگیری افزایش دادیم

وی در این خصوص گفت:«وقوع سیل اخیر موجب ورود آب به فرودگاه خرم‌آباد شده است. وقوع سیل در کنار فرودگاه خرم‌آباد رخ داد و متأسفانه نتوانستند مانع از ورود آب به فرودگاه شوند و مسیر سیل را مهار کنند. بنابراین آب تا ارتفاع 30 الی 40 سانتی‌متری روی باند فرودگاه قرار گرفته است اما خوشبختانه دستگاه‌ها آسیبی ندیده‌اند و ماشین‌آلات زمینی به قسمت‌های مرتفع منتقل شدند.

علیرغم قطع بارندگی اما احتمال وقوع سیل بسیار بالاست و باید در این رابطه کاملاً آماده بود. امیدوار هستیم سیلی که از رودخانه‌های بیرون فرودگاه طغیان کرده است مهار شود و مجدداً بتوانیم باند را برای انجام پروازها آماده کنیم.

سایر فرودگاه‌های کشور مشکلی برای انجام پروازها ندارند و شرایط عملیاتی در آنها برقرار است. شرکت‌های هواپیمایی با توجه به وضعیت مسیر و مسائل فنی هواپیما برنامه‌های پروازی خود را مدنظر قرار می‌دهند. هرچند ممکن است که به دلایل فنی و یا وضعیت نامناسب جوی مجوز برخی پروازها صادر نشود».

گفتنی است که در پی بارندگی های شدید و طغیان رودخانه ها در برخی مناطق ایران، براساس تایید منابع رسمی، تا کنون 42 نفر جان خود را از دست داده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала