نامگذاری عصر جدید در ژاپن+ویدئو

© Fotolia / Nicholashanژاپن
ژاپن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ژاپن، نام عصر جدید در روز اول آوریل اعلام شد.

به گزارش اسپوتنیک ژاپن اول ماه آوریل نام عصر جدید را اعلام کرد. عصر جدید Reiwa، نامیده شده است که به معنای «نظم و توافق» است.

امپراطور جدید ژاپن که 248-مین امپراطور ژاپن است تحت این شعار کشور را رهبری خواهد کرد. امپراطور جدید ژاپن «ناروهیتو» اول ماه مه بر تخت سلطنت خواهد نشست. امپراطور قبلی ابراز تمایل کرد از این سمت استعفا بدهد که این اتفاق برای اولین بار طی 200 سال گذشته رخ داده است.

هر امپراطور تحت شعار خاص خود حکومت می کند. مطابق با تقویم ژاپنی، هر عصر و دوره امپراطوری تحت شعار خاصی جریان دارد. به عنوان مثال، هم اکنون 31-مین سال عصر «برقراری صلح» در حال گذر است.

اعلام نام عصر جدید تا آخرین دقایق آشکار نشده بود و فقط چند نفر از آن باخبر بودند. امپراطور جدید، نخست وزیر ژاپن و دبیرکل کابینه. در روزهای اخیر ژاپنی ها با شرط بندی سعی می کردند شعار عصر جدید را حدس بزنند.

هم اکنون مقامات ژاپن در تمام سطوح و تمام شرکت ها باید با سرعت زیاد این علایم را روی آویزها، تابلوها و تقویم ها و گواهی رانندگی و غیره و غیره  به چاپ برسانند. تا 27 آوریل تمام این کارها باید به اتمام برسد که در آن تاریخ مراسم تشریفاتی تعویض امپراطور برگزار خواهد شد. در سراسر ژاپن تا 6 ماه مه تعطیلات عمومی اعلام شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала