آخرین اخبار از وضعیت مناطق سیل زده ایران

© Sputnik / Samira Esmailyآخرین اخبار از وضعیت مناطق سیل زده ایران
آخرین اخبار از وضعیت مناطق سیل زده ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در استان‌های خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری و ایلام به دنبال بارندگی شدید احتمال وقوع سیل وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، آب‌گیری و سیل، سد گلپایگان با گنجایش بیش از 36 میلیون متر مکعب را در بر گرفته است و این سد هم اکنون در حال سرریز شدن است. 

اهالی روستایی در ایران از ترس سیل درب خانه هایشان را با مصالح بستند+ ویدیو - اسپوتنیک ایران
اهالی روستایی در ایران از ترس سیل درب خانه هایشان را با مصالح بستند+ ویدیو

به نقل از یک مقام محلی، پل دختر در استان سمنان به عنوان یک پل تاریخی به‌دلیل طغیان رودخانه چولهول زیر آب رفته و هر لحظه امکان دارد پل دوم که جاده ترانزیتی پلدختر به خرم‌آباد هم در آستانه به زیر آب رفتن باشد.

از سوی دیگر، سیلاب برخی شهرهای استان ایلام را اشغال نموده است. بارندگی‌های اخیر و ورود موج جدید بارشی به استان ایلام موجب سیلابی شدن برخی شهرهای استان ایلام شده است این سیلابی شدن برخی مناطق استان موجب محدودیت تردد در برخی محورهای مواصلاتی، تخلیه روستاهای کانون بحران و قطع گاز برخی روستاها را در برداشته است.

همچینی، جاده بندرترکمن به گمیشان با همت سپاه بازگشایی شد. دستور تخلیه اضطراری روستاهای حاشیه رودخانه‌ها در خلخال صادر شد. دستور تخلیه اضطراری روستاهای حاشیه رودخانه‌ها در خلخال صادر شد تا روستائیان در اسرع وقت به نقاط امن انتقال یابند که در این زمینه تمهیدات لازم به عمل آمده است.

در عین حال، به دنبال هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری اسکان در حاشیه رودخانه‌های شهر اردبیل ممنوع و دستور تخلیه اضطراری روستاهای حاشیه رودخانه‌های خلخال صادر شد. وی با اشاره به استقرار چندین روستای شهرستان در حاشیه رودخانه‌ها بیان کرد: برای جلوگیری از به خطر افتادن جان مردم منطقه، ساکنان این روستاها به مناطق امن انتقال داده می‌شوند.

گفتنی است، با شروع سال نو در ایران، سیل بسیاری از استان های ایران را فرا گرفته است که همچنان تا اخر این هفته خطر سیل در برخی مناطق وجود دارد. میزان بارندگی ها در ایران در طی دو هفته جاری رکورد زده است. 

گفتنی است که در پی بارندگی های شدید و طغیان رودخانه ها در برخی مناطق ایران، براساس تایید منابع رسمی، تا کنون 42 نفر جان خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала