روسیه: آمریکا از کشاندن ونزوئلا به سمت جنگ داخلی دست بردارد

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: آمریکا از کشاندن ونزوئلا به سمت جنگ داخلی دست بردارد
روسیه: آمریکا از کشاندن ونزوئلا به سمت جنگ داخلی دست بردارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از آمریکا خواست تا از کشاندن ونزوئلا به جنگ داخلی دست بردارد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، روسیه آماده است تا به گفت و گو بین دولت و مخالفان در ونزوئلا کمک کند و به ایالات متحده توصیه می‌کند از "خفه کردن" اقتصاد ونزوئلا و کشاندن این کشور به جنگ داخلی، دست بردارد.

پاسخ کرملین به درخواست ترامپ برای خروج روسیه از ونزوئلا - اسپوتنیک ایران
پاسخ کرملین به درخواست ترامپ برای خروج روسیه از ونزوئلا

زاخارووا اظهار داشت: از جانب خود به ایالات متحده آمریکا توصیه می‌کنیم تهدید و خفه کردن اقتصاد و کشاندن ونزوئلا به جنگ داخلی را که به طور آشکار نقض حقوق بین الملل است، متوقف کند. ما از تمام نیروهای سیاسی ونزوئلا می خواهیم که منافع میهن خود را بالاتر از جاه طلبی های خود قرار دهند و در گفتگو شرکت کنند. ما آماده هستیم تا به طور کامل برای ایجاد گفتگو کمک کنیم.
شایان ذکر است که اعتراضات گسترده علیه نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در تاریخ 21 ژانویه آغاز شد و خوان گوایدا، رئیس پارلمان ونزوئلا در روز 23 ژانویه خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد. کشورهای روسیه، بولیوی، ایران، کوبا، نیکاراگوئه، السالوادور، ترکیه، بلاروس و چین ضمن حمایت از مادورو، از طرفین درگیر در خواستند از راه مسالمت آمیز به حل و فصل این بحران بپردازند و مخالفت خود با دخالت های خارجی در امور داخلی کشورها را اعلام کردند.
دبیر کل سازمان ملل نیز طرفین به گفتگوی مسالمت آمیز برای حل و فصل این بحران فراخواند. اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، خوان گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و از مادورو خواست تا قدرت را به وی انتقال دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала