افشاگری نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد

CC BY 2.0 / IIP Photo Archive / United Nations General Assembly Hallافشاگری نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد
افشاگری نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده ایران در سازمان ملل، مقابله با تروریسم را مستلزم رهیافتی جامع و پیشگیرانه دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکارنیوز، اسحاق آل‌حبیب، نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک که در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره مقابله با تأمین مالی تروریسم سخنرانی می‌کرد، گفت: در چارچوب یک رهیافت جامع، جلوگیری از تأمین مالی تروریسم دارای اهمیت بالایی است.

شکایت آمریکا از ایران به دبیرکل سازمان ملل - اسپوتنیک ایران
شکایت آمریکا از ایران به دبیرکل سازمان ملل
آل‌حبیب با اشاره به روانه شدن میزان قابل توجهی از دلار‌های نفتی به داعش و سایر گروه‌های تروریستی و نیز درآمد‌های این گروه‌ها از فروش نفت و آثار باستانی و فرهنگی غارت شده از سوریه و عراق در سالیان گذشته، گفت: این نمونه‌ها نشان می‌دهد که برخی کشور‌ها فاقد اراده سیاسی برای مقابله با تأمین مالی تروریسم هستند.

نماینده ایران همچنین با اشاره به اینکه برخی کشور‌ها به نام مبارزه با تروریسم اهداف سیاسی خود را تعقیب می‌کنند که نمونه آن زدن برچسب تروریسم به کشور‌های رقیب خود یا سازمان‌های سایر کشور‌ها است که رقیب یا دشمن آن‌ها محسوب می‌شوند، گفت: اینگونه اقدامات فاقد مشروعیت هستند و کشور‌هایی که این گونه اقدامات را انجام می‌دهند، همان‌هایی هستند که خود تعدادی از گروه‌های تروریستی را ایجاد کرده‌اند و به گروه‌های تروریستی موجود، حتی آن‌هایی که در فهرست سیاه شورای امنیت قرار دارند، کمک مالی و نظامی می‌کنند. این کشور‌ها همچنین برخی از این گروه‌های تروریستی را از لیست سیاه خود خارج کرده و به آن‌ها پناه داده اند.

آل‌حبیب با تأکید بر لزوم مقابله با ریشه‌های تروریسم و عواملی که زمینه بروز آن را فراهم می‌کنند، به تهاجم و اشغال خارجی در این زمینه اشاره کرد و ضمن یادآوری تمایز بین حق ذاتی دفاع در برابر تجاوز و اقدامات تروریستی، خواستار پایان دادن به اشغال خارجی شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر اشغال خارجی ادامه داشته باشد، اشغالگران به ائتلاف با تروریست‌ها خواهند پرداخت، همان گونه که اسرائیلی‌ها به طرق مختلف به تروریست‌ها در سوریه کمک می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала