رفع توقیف از دارایی‌های بانک مرکزی ایران

© Photo / IRNAبهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق حکم دادگاه لوکزامبورگ از 1.7 میلیارد دلار از دارایی های بانک مرکزی ایران رفع توقیف شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم ، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد حکم دادگاه لوکزامبورگ در رفع توقیف از 1.7 میلیارد دلار از دارایی های بانک مرکزی گفت: با شکایت بانک مرکزی و تلاش های بسیار زیاد در سطح ملی و همکاری بانک مرکزی، وزارت امور خارجه، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و مرکز حقوقی ریاست جمهوری، در جهت احقاق حقوق ملت ایران، این موفقیت حاصل شد. بی شک دوران یکه تازی و زورمداری ایالات متحده آمریکا نسبت به سایر کشورها و تحت عناوین مختلف و طرح اتهامات بی اساس سپری شده است و این حکم در این مرحله نشان داد که هنوز در جامعه جهانی، محاکمی با رویکرد مستقل می توانند وجود داشته باشند.
قاسمی افزود: ایالات متحده که برای تشویش افکار عمومی جهان علیه کشور مستقلی چون ایران، هزینه های گزافی را صرف کرده و دروغ پردازی زیادی را انجام داده است که اسناد و گزارشات متقن و مستند موجود در مورد عامل و عاملین اصلی حادثه یازده سپتامبر را تبرئه و افکار عمومی جهان را از آنها به سمت دیگری منحرف کند، باید بداند که نمی تواند با دروغ پردازی ثروت و مایملک ایرانیان را مورد دستبرد و سرقت قرار دهد؛ آقای ترامپ باید بیاموزد که ایرانیان و مردم هوشمند و بزرگ آن با دیگر کشورهایی که ثروت کشور و ملت خود را در طبق اخلاص تقدیم آنان می کنند تا از امتیاز حمایت و امنیت اجاره ای برخوردار شوند، کاملا متفاوت اند.
یادآور می شود روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند. 
هشتم ماه مه سال گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از توافق هسته ای برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدیدی را علیه تهران اعمال خواهد کرد.
ایالات متحده از جمله دارایی های ایران را به بهانه های مختلف توقیف کرده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала