تلاش‌های نافرجام رهبر داعش برای فرار از سوریه با ظاهری جدید

© REUTERS / Social Media Website via Reuters TVتلاش‌های نافرجام رهبر داعش برای فرار از سوریه با ظاهری جدید
تلاش‌های نافرجام رهبر داعش برای فرار از سوریه با ظاهری جدید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ابوبکر بغدادی تلاش‌های نافرجام متعددی برای فرار از سوریه به عراق داشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه Al-Araby al-Jadeed، ابوبکر بغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش (گروه ممنوعه در فدراسیون روسیه) ظاهر خود را تغییر داد و چندین تلاش ناموفق برای فرار از سوریه به عراق داشته است؛ وی در آخرین قلمرو داعش در باغوز سوریه حضور ندارد.

فرار ابوبکر بغدادی پس از ترور نا فرجام - اسپوتنیک ایران
فرار ابوبکر بغدادی پس از ترور نا فرجام

در روز پنج شنبه، رسانه های کرد از آزادی کامل روستای باغوز، آخرین قلمرو داعش در جنوب شرقی سوریه توسط نیروهای دموکراتیک سوریه خبر دادند، اما کمی بعد نیروهای دموکراتیک سوریه این اطلاعات را رد کردند.
نماینده ائتلاف بین المللی در شمال سوریه از ادامه یافتن جنگ در این منطقه خبر داد. وی همچنین گفت: بغدادی در باغوز نیست، اما چندین بار قبل از شروع عملیات بازپس‌گیری شهر توسط نیروهای دموکراتیک سوریه، به آنجا رفته است. براساس اطلاعات سازمان های امنیتی (عراق)، او در منطقه دیگری از سوریه است و چندین بار تلاش کرده است تا به عراق بگریزد، اما نیروهای ائتلاف بین المللی و نیروهای شبه نظامی عراقی الحشد الشعبی در منطقه مرزی، مانع از این کار شده‌اند.
به گفته این منبع بغدادی به طور عمده با اتومبیل های غیر نظامی معمولی و یا تاکسی جابجا می‌شود. وی به تازگی همراهی کاروان با خود را رد کرده و نگهبانان بغدادی لباس های افغانی می پوشانند که با لباس اعضای داعش متفاوت است. علاوه بر این، رهبر داعش ظاهر خود را تغییر داده، ریش خود را کوتاه کرده و آن را به رنگ قرمز درآورده است، وی همچنین به علت شیوه زندگی و عدم تحرک در دو سال اخیر، از اضافه وزن رنج می برد.
در سال های اخیر بارها و بارها گزارش‌هایی از کشته شدن احتمالی بغدادی دریافت شده است، اما هیچ یک از این گزارش‌ها تایید نشده است. در ماه اوت سال 2018، کانال تلویزیونی al-Sumaria، با اشاره به یک منبع اطلاعاتی عراق، گفت که بغدادی یک زخمی جدی برداشته است و در بستر بیماری قرار دارد و عملا کنترل داعش را در دست ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала