نتانیاهو: ایران در انتخابات اسرائیل دخالت دارد

© AP Photo / Sebastian Scheinerنتانیاهو : ایران در انتخابات اسرائیل دخالت دارد
نتانیاهو : ایران در انتخابات اسرائیل دخالت دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که نگران نتایج انتخابات آتی است ، ایران را به دخالت در انتخابات متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بیان داشت: «حمایت حکومت ایران از بنی گانتز و یائیر لاپید، روشن است».
در روزهای گذشته خبر هک تلفن همراه بنی گانتز از سوی ایران، موجب بروز جنجال رسانه‌ای در اسرائیل و بهره برداری نتانیاهو از این واقعه شده بود.
نتانیاهو شب شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «شاباک تایید کرده که نخست وزیر خبری از مسئله تلفن گانتز نداشته است؛ گانتز و لاپید این حقیقت را مخدوش می‌کنند که حکومت ایران آشکارا از آنها حمایت می‌کند؛ آنها حامی برجام بودند اما نتانیاهو با آن مبارزه کرد».
«یائیر لاپید» رهبر حزب «آینده‌ای هست» ماه گذشته در ائتلاف با حزب اقتدار اسرائیل به رهبر «بنی گانتز» ائتلاف آبی- سفید را تشکیل داد. این ائتلاف اکنون به قوی‌ترین رقیب در ۱۰ سال نخست وزیری نتانیاهو تبدیل شده است.
به گزارش تایمز اسرائیل، «موشه یعلون» معاون بنی گانتز، روز جمعه گفت: «ایرانی‌ها عامل این هک نیستند؛ آنها افرادی نیستند که رقبای نخست وزیر اسرائیل را هدف قرار دهند».
و به نام نتانیاهو اشاره ای نکرد و ادامه داد: «یک نفر سیستم سیاسی را به انجماد کشانده و تمامی ارزش‌ها را برای حفظ برتری سیاسی قربانی می‌کند».
یعلون که در گذشته رئیس ستاد ارتش و در کابینه‌های بنیامین نتانیاهو وزیر جنگ نیز بوده، بیان داشت: «من هم نهادهای امنیتی و هم دنیای این نخست وزیر را می‌شناسم؛ شاباک عامل درز این خبر به رسانه‌ها نبوده است».
ژنرال یعلون مشخص نکرد که چه عاملی تلفن بنی گانتز را هک کرده اما به نوشته تایمز اسرائیل، وی معتقد است که بنیامین نتانیاهو در این ماجرا دخالت دارد.
گانتز گفت: رقابت سیاسی باید بر سر ارزش‌های اساسی و مردمسالاری باشد، اما به ناگهان عواملی مسئله تلفن همراه را به رسانه‌ها درز می‌دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала