واکنش مقامات ایران به حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزلند

© AP Photo / Mark Baker واکنش مقامات ایران به حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزلند
واکنش مقامات ایران به حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزلند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات ایران به حمله امروز به دو مسجد در شهر کریست چرچ نیوزلند واکنش نشان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات ایران به حمله امروز به دو مسجد مسلمانان در شهر کریست چرچ، کشور نیوزیلند واکنش نشان دادند.
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در توئیتی نوشت: مصونیت‌ها در راستای تشویق به عدم تحمل در «دموکراسی‌های» غربی، منجر به این می‌شود: قلدرهای اسرائیلی وارد مسجدی در فلسطین می‌شوند و به مسلمانان توهین می‌کنند؛ تروریست‌ها در نیوزیلند، کشتار 49 مسلمان را پخش زنده می‌کنند.
وی همچنین در ادامه می‎‌نویسد: دورویی غربی‌ها در دفاع از سیاه‌نمایی مسلمانان به بهانه «آزادی بیان» باید پایان یابد.

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن نیز در واکنش به نحوه بازتاب این خبر توسط بخش فارسی شبکه خبری بی‌بی‌سی نوشت: مدیران ارشد BBC فارسی چقدر برای تروریستی نخواندن حملات داعش و تجزیه طلبان در ایران توجیهات آوردند.اما از نظر BBC فارسی فقط یک معیار برای تروریستی بودن حملات وجود دارد و آن حملاتی است که علیه انگلیس صورت گیرند.لذا چاقو کشی در لندن تروریستی است اما قتل عام در نیوزیلند فقط حمله است.

به نقل از ایلنا، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز با محکوم کردن حمله به دو مسجد مسلمانان در شهر کریست چرچ، آن را اقدامی غیرانسانی و کاملاً سبوعانه خواند و موکدا از دولت نیوزیلند خواستار شناسایی سریع‌تر عاملین این اقدام شد.

ظهر جمعه به وقت محلی نیوزلند رسانه‌های این کشور از وقوع حمله مسلحانه به دو مسجد در شهر کریست چرچ خبر دادند. بر اساس آخرین آمار در این حادثه 49 نفر کشته و 30 نفر زخمی شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала