نظر عجیب پمپئو در خصوص رابطه ایران و عراق

© Flickr / Gage Skidmoreنظر عجیب پمپئو در خصوص رابطه ایران و عراق
نظر عجیب پمپئو در خصوص رابطه ایران و عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رابطه خوب ایران و عراق برای مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا همانند سایر مقامات این کشور ناخوشایند است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس مقام‌های آمریکایی به دنبال سفر رئیس جمهور ایران به عراق از روابط خوب دو تهران و بغداد.احساس ناخرسندی می کنند
برایان هوک، نماینده رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران در واکنش به سفر روحانی به بغداد به صورت توهین‌ به مردم عراق، ادعا کرد که ایران می‌خواهد عراق را «به یک استان خود» تبدیل کند. مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز به طور مشابه بیان داشت که ایران تلاش می‌کند عراق را به یک «دولت خراجگزار» تبدیل کند.
پمپئو شب گذشته در «هیوستون» در کنفرانس انرژی «سراویک» (CERAWeek) ضمن صحبت در خصوص انرژی و سیاست خارجی ، به رابطه ایران و عراق هم اشاره کرده و مدعی شد که تهران در حال سوء استفاده از بغداد است.
وزیر خارجه آمریکا خاطر نشان کرد: «ایران از صادرات انرژی برای اعمال نفوذ در سرتاسر خاورمیانه استفاده می‌کند، که امروز برجسته‌ترین نمونه آن در عراق است. در حالی که ایالات متحده برای عراقی مستقل و دارای حاکمیت تلاش می‌کند، ایران از انرژی خود استفاده می‌کند تا یک دولت خراجگزار ایجاد کند.»
پمپئو گفت: «ما در ماه‌های گذشته بسیار تلاش کرده‌ایم تا صادرات نفت خام ایران به سرتاسر جهان را کاهش دهیم، تا مقامات ایران را متقاعد کنیم که به شهروندان خود و آنچه واقعاً می‌خواهند توجه کنند، تا ریسک ترور و بی‌ثباتی در خاورمیانه را کاهش دهیم.»

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала