بلومبرگ : روابط خوب ایران و عراق، آمریکا را به حاشیه راند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoسفر روحانی به عراق
سفر روحانی به عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بلومبرگ در خصوص سفر روحانی به عراق نوشت که دو کشور توافق هایی را برای گسترش همکاری های اقتصادی در زمینه های مختلف داشته اند، علی رغم اینکه آمریکا عراق را به کاهش روابط اقتصادی با ایران تشویق می کند.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری بلومبرگ گزارشی درخصوص تلاش‌های ایران و‌ آمریکا برای جذب عراق به سمت خودشان تهیه کرده و می نویسد که در این نبرد ایران در آستانه پیروزی قرار دارد.
در این گزارش آمده است که در سفر سه روزه حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به عراق، روحانی کنفرانس خبری با همتای عراقی خود داشت و در حضور تجار و صاحبان کسب‌وکار عراق سخنرانی کرد و ضمن دیدار از مراکز مذهبی در شهرهای عراق با رهبران قبایل و عشایر این کشور نیز دیدار داشت. بلومبرگ می نویسد که ترامپ در دسامبر سال گذشته و در حالی که آمریکا برای 16 سال در عراق حضور نظامی دارد، به صورت سرزده و مخفیانه و در نیمه‌های شب وارد یکی از پایگاه‌های نظامیان آمریکایی در عراق شد و تنها با نظامیان آمریکایی صحبت کرد و بدون آنکه با مقامات ارشد عراقی دیدار داشته باشد،از این کشور خارج شد.
احسان الشمری، یک تحلیلگر عراقی درباره سفر روحانی به عراق به بلومبرگ اطلاع داد که «بخش اساسی پیام روحانی خطاب به ایالات متحده بود، ایران روی زمین در مسیر اصلی قرار دارد… [ایران] روابطش را به شیوه گسترده‌ای برای حمایت از مواضع سیاسی‌اش در عراق تقویت می‌کند.»
در شرایطی که آمریکا تلاش دارد با فشار به طرف‌های تجاری ایران از جمله عراق آن‌ها را وادار به کاهش پیوندها و تبادلات تجاری و اقتصادی با ایران کنند، اما به نظر می‌رسد که در عراق ماجرا به شکل دیگری پیش رفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала