وزارت نفت ایران: اظهارات محمود احمدی‌نژاد کذب محض است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / وزارت نفت ایران: اظهارات محمود احمدی‌نژاد کذب محض است
وزارت نفت ایران: اظهارات محمود احمدی‌نژاد کذب محض است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اداره کل روابط عمومی وزارت نفت ایران در خصوص اظهارات اخیر رئیس جمهور پیشین این کشور توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، اداره ‌کل روابط عمومی وزارت نفت ایران در خصوص اظهارات محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین این کشور مبنی بر عدم دریافت 30 میلیارد دلار، پول نفت فروخته شده در پنج سال گذشته توضیحاتی ارائه داد.
در متن توضیحات روابط عمومی وزارت نفت ایران آمده است: اظهارات آقای محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری محترم پیشین در گفت‌وگوی اخیر با یکی از رسانه‌ها مبنی بر دریافت نکردن 30 میلیارد دلار پول نفت فروخته شده در پنج سال گذشته، کذب محض است و هیچ پایه و اساسی ندارد.

اعلام آمادگی احمدی نژاد برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری - اسپوتنیک ایران
اعلام آمادگی احمدی نژاد برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری+ فیلم

این وزارتخانه همچنین ادعای احمدی‌نژاد درباره عدم بازگشت 5 میلیارد دلار پول نفت توسط فردی ناشناس در دبی را از اساس غیر واقعی و عاری از حقیقت برشمرد.
در ادامه این بیانیه آمده است: وزارت نفت به صراحت اعلام می‌کند درآمد حاصل از فروش محموله‌های نفتی در سر رسید مقرر دریافت و به حساب‌های قانونی کشور واریز شده است.
در متن توضیحات اداره کل روابط عمومی وزارت نفت ایران در خصوص ادعای فروش نفت به صدها شرکت در دوره گذشته تحریم‌ها که توسط رئیس جمهور پیشین ایران مطرح شد، آمده است: مزید اطلاع ایشان و افکار عمومی باید اعلام کنیم در دور گذشته تحریم‌ها به‌هیچ‌وجه از سطح میانگین مجوزها و معافیت‌های بین‌المللی، نفت بیشتری فروخته نشد؛ همچنین در فروش‌های غیر متعارف هم به جز یک محموله، بقیه نتیجه‌ای بهتر از ماجراهای بابک زنجانی نداشت.
لازم به ذکر است که محمود احمدی نژاد روز گذشته در مصاحبه ویژه‌ای با شبکه تلویزیونی راشاتودی به طور مفصل به سوالات متعددی پاسخ داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала