گزارش و تحلیل

پاسخ معاون بین الملل حقوق بشر صلح زیبا به سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

© Photoپاسخ معاون بین الملل حقوق بشر صلح زیبا به سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
پاسخ معاون بین الملل حقوق بشر صلح زیبا به سخنگوی وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ژستهای تبلیغاتی مدیر بخش خاور‌میانه سازمان دیده بان حقوق بشر در دفاع از تروریسم در هیبت حقوق بشر، ترسناک است.

سامان نیازی،معاون امور بین الملل موسسه حقوق بشر صلح زیبا جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اظهارات مداخله جویانه رابرت پالادینو، معاون سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا و سارا لی ویتسون،مدیر بخش خاور‌میانه سازمان دیده بان حقوق بشر در خصوص انتصاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک گفت:
چهل سال است کشوری که خانم سارا لی ویتسون در آن مستقر هستند تک تک آحاد ملت من را تحریم کرده است و بنیادین ترین حقوق آنها را نقض کرده است.
تحریم 80 میلیون ایرانی در رصد دیده بانی سازمان ظاهری و سفارشی ایشان قرار نگرفته است.ژستهای تبلیغاتی شما خانم سارا لی ویتسون در دفاع از تروریسم در هیبت حقوق بشر ، ترسناک است.
شما از تروریستهایی دفاع می کنید که جنایت های بی شماری از جمله ترور و شکنجه به‌ ملت ایران تحمیل کرده اند.

جوکی به نام تشکیلات حقوق بشر سازمان ملل - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
جوکی به نام تشکیلات حقوق بشر سازمان ملل

شما با این اظهارات مداخله جویانه خلاف هنجارهای دیپلماتیک و نقض صریح همه عرف ها و الزامات حقوق بشر دوستانه همه اعتبار و ارزش حقوقی سازمان متبوع خود را به سخره گرفتید.

در پاسخ به اینکه دخالت آمریکایی ها در مسایل داخلی ایران را از نظر حقوقی چگونه تفسیر می کند آقای نیازی اظهار داشتند:
مطابق هیچ نظام حقوقی شما که علی الظاهر در سازمان تحقیقاتی پشتیبانی حقوق بشری قرار دارید نمی توانید بدون پشتوانه قانونی در مسایل داخلی یک کشور مستقل متمدن دخالت کنید و یک مقام مسئول قانونی را مجرم خطاب کنید.
وی افزود شما (آمریکایی ها) را به مطالعه و مداقه در قوانین بین الملل و مشورت با اهل فضل و حقوقدانان توصیه می کنم. هیچ اظهار نظری از شما در خصوص بازداشت غیره قانونی مرضیه هاشمی رنگین پوست وجود ندارد و شما در نزدیک ترین مکان محل وقوع این جنایت بودید؟
شما در خصوص اظهارات مکتوب خانم کلینتون مبنی بر ایجاد داعش، فرزندان راستین منافقینی که از آنها دفاع می کنید هیچ اظهار نظری نکردید آیا شما حقوق بشر را قربانی سیاستهای امپریالیستی آمریکا کرده اید؟!
وی اظهار داشت:
نه بنده به عنوان معاون امور بین الملل یک موسسه کاملا مستقل مردم نهاد حقوق بشری، که تک تک ملت ایران اجازه چنین دخالتهای توام با دروغ و اهانت را به هیچ فرد اعم از شما و دولتمردان آمریکا نمی دهد.
معاون بین الملل این سازمان حقوق بشری افزود:
آقای رابرت پالادنیو اقرار به برگزاری محاکمه در کشور من کرده است اما با نگاه آمریکایی عبارت ناعادلانه را بکار برده است اما برای کشور متبوع شما رسوایی بزرگ این است افراد را بدون محاکمه زندان می کند و خلاف همه حقوق انسانی و بنیادین از او سلب آزادی می کند و حقوق اولیه او را نقض می کند.
رسوایی بزرگ ، رسوایی تاریخی در سقوط عامدانه هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران که حامل کودکان و زنان و غیر نظامیان مظلوم به دست کشور آمریکا و اهداء لوح تقدیر به مجرم و قاتل آنها است، رسوایی بزرگ برای دولت آمریکا و حمایت 8 ساله از صدام جانی و حملات شیمیایی توسط این جنایتکار است نه اینکه جانیان و خیانتکارانی که دستشان در کشتار مردم کشور خودشان در طول سالها خصوصا 8 سال جنگ تحمیلی مورد حمایت شما واقع شوند و جای جلاد و شهید را تغییر دهید! این رسوایی بزرگ است. رسوایی بزرگ برای کشوری است که مداخله ها ی غیره قانونیش در اقصی نقاط دنیا صلح و آرامش پایدار را مخدوش کرده است.

ادامه فرار آمریکا از نهادهای حقوق بشری - اسپوتنیک ایران
ادامه فرار آمریکا از نهادهای حقوق بشری

دکتر نیازی گفتند:
انتخاب هوشمندانه شخصیتی فرزانه و پاک دست با سابقه علمی درخشان و آشنا به امر خطیر قضا توسط رهبر معظم انقلاب قطعا نوید اتفاقات خوب در چارچوب اهداف نظام اسلامی را می دهد و گرنه دشمنان واقعی ملت بزرگ ایران این گونه واکنش نشان نمی دادند که به تعبیر بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران ، امام خمینی (ره) هرجا دشمن بیشتر به ما بتازد نشانه موفقیت و هدف گذاری درست است.
اظهارات سخیف مقامات آمریکا و دیده بان حقوق بشر متاسفانه باعث ایجاد نگرانی بیشتر در خصوص به مخاطره افتادن حقوق ملتها و نیز بی توجهی به هنجارها و عرف نظام بین الملل است. یقینا اگر تاکنون اندک امیدی به بی طرفی سازمانهای ظاهری حقوق بشری بوده است این اظهارات هماهنگ حاکی از این می باشد که تغییر جدی در ساختار این سازمانها مبتنی بر اهداف اولیه تشکیل و ایجادشان ضرورتی است که مستلزم هماهنگی و هم آهنگی در میان دولتها و ملتهای آزادی خواه و جامعه بین الملل است وگرنه مرزهای کشورها، قوانین داخلی آنها و نیز احترام و کرامت آنها که از اصول اولیه بیانیه جهانی حقوق بشر می باشد با کمال تاسف توسط افراد ناپخته در این سازمانها نقض می گردد.
این که استقلال یک نهاد حقوق بشری بین المللی تحت نفوذ قانون گریزان و یاغی های عالم مخدوش شود ضد فلسفه وجودی خود عمل می کند و تمامی زحمات مادی و معنوی دولتها و ملتها را که پس از قتل و کشتارهای قدرتهای انحصار طلب به انگیزه نظارت بر آنها سازمانهای فراملی تشکیل دادند را به هدر می هد لذا بنده از همه عقلاء و اندیشمندان عالم می خواهم در مقابل این رفتارهای استعمار گونه و دیکتاتور مآبانه با عزم همگانی بایستند و البته ملت ایران و جامعه نخبگانی هم این گونه مداخلات را توهین به اقتدار و استقلال ملی خود می داند و متحدانه آنها را محکوم می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала