اهتزار پرچم‌های سیاه داعش در جنوب فیلیپین

© Flickr / Global Panoramaاهتزار پرچم‌های سیاه داعش در جنوب فیلیپین
اهتزار پرچم‌های سیاه داعش در جنوب فیلیپین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنوب فیلیپین به مامن جدیدی برای اعضای گروه تروریستی داعش تبدیل شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، پس از افول داعش (گروه تروریستی ممنوعه در فدراسیون روسیه) در عراق و سوریه، جزیره میندائو در جنوب فیلیپین به مامنی برای اعضای این گروه تروریستی تبدیل شده است.

فرار ابوبکر بغدادی پس از ترور نا فرجام - اسپوتنیک ایران
فرار ابوبکر بغدادی پس از ترور نا فرجام

داعش در سال ۲۰۱۶ برای اولین‌بار جذب نیرو در جنوب فیلیپن را آغاز کرد. یک سال بعد شبه نظامیان وابسته به داعش شهر ماراوی در میندائو را تحت کنترل گرفتند. با گذشت 5 ماه ارتش فیلیپین موفق به بازپس‌گیری این شهر شد که در این عملیات 900 شورشی از جمله نیروهای خارجی کشته شدند.
رومل بانلائویی، رییس موسسه مطالعات صلح، خشونت و تروریسم فیلیپین درباره علت و نحوه پیوستن فیلیپینی‌ها به داعش اظهار داشت: داعش به فیلیپینی‌ها پول می‌دهد و بدین شکل نیرو جذب می‌کند. داعش در حال حاضر پیچیده‌ترین و مهم‌ترین مشکل فیلیپین است. ما نباید تظاهر کنیم که این گروه وجود ندارد.
بنا به ادعای این روزنامه علی‌رغم اقدامات و تدابیر شدید ارتش فیلیپین، شواهد نشان می‌دهد که این دولت نتوانسته فیلیپینی‌ها را از عضویت داعش منع کند.
لازم به ذکر است که در جزیره میندانائو، جدایی طلبان ابوسیاف حضور دارند که مبارزه خود را از سال ۱۹۹۱ آغاز کرده‌اند. چندی پیش رئیس این جدایی طلبان اعلام کرد که با داعش بیعت کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала