واکنش ایرانیان نسبت به اسکناس جدید سوئیسی+عکس

© Depositphotos.com / Ginasandersفرانک سوئیس
فرانک سوئیس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
توییت سفارت سوئیس در باره اسکناس جدید فرانک، خشم ایرانیان را برانگیخت.

به گزارش اسپوتنیک، اعلامیه سفارت سوئیس در باره چاپ اسکناس 1000فرانکی سوئیس واکنش های متفاوتی در بین کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی در پی داشت.

سفارت سوئیس در صفحه خود در توییتر با اعلام خبر انتشار اسکناس جدید که 13 ماه مارس وارد بازار خواهد شد در توضیح ارزش این اسکناس جدید گفت «باارزش ترین اسکناس جهان که قیمت آن مساوی است با 130 میلیون ریال ایران».

در خبر منتشره آمده است:«با یک اسکناس 1000فرانکی سوئیس شما می توانید 33 کیلو پسته، بلیط مترو برای 13 هزار بار استفاده از مترو و 2 کیلوگرم زعفران ایرانی خریداری کنید».

اما بسیاری از ایرانی ها مقایسه ارز ملی سوئیس با ریال ایرانی از سوی دیپلمات های سوئیسی را توهین تلقی کردند. ایرانی ها چنین مقایسه ای را بی جا نامیدند و یادآوری کردند که ایران تحت تحریم شدید آمریکا قرار دارد و اقتصاد آن ضعیف شده است.

یکی از منتقدان این توییت نوشت:«در شرایط کنونی ایران، ما انتظار همدردی داریم و نه یادآوری وضعیت دشواری که ایران و ایرانی ها با آن مواجه هستند».

​کارمندان سفارت سوئیس مجور شدند یادداشت جنجالی خود در توییتر را توجیه کنند. دیپلمات ها توضیح دادند که قصد توهین نداشتند و فقط می خواستند بگویند که با اسکناس جدید 1000فرانکی چه میتوان در ایران خرید.

«اگر بخواهیم از این اسکناس در سوئیس استفاده کنیم در ازای آن می توان 150 کیلوگرم شکلات سوئیسی و یا 60 کیلو پنیر سوئیسی خریداری کرد. در واقع صحبت فقط از قیمت کالاها در میان بود».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала