تظاهرات هفت هزار نفری "جلیقه زردها" در فرانسه

© Sputnik / Julien Mattia /  مراجعه به بانک تصاویر تظاهرات هفت هزار نفری "جلیقه زردها" در فرانسه
تظاهرات هفت هزار نفری جلیقه زردها در فرانسه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت کشور فرانسه از حضور هفت هزار نفر در تظاهرات «جلیقه زردها» در سرار این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، ایستگاه رادیویی France Info به نقل از وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که حدود هفت هزار نفر در تظاهرات "جلیقه زردها" در سراسر فرانسه شرکت می کنند.

زخمی شدن خبرنگار RT در اعتراضات فرانسه - اسپوتنیک ایران
زخمی شدن خبرنگار RT در اعتراضات فرانسه

براساس این اطلاعات 4 بعد از ظهر به وقت مسکو، حدود هفت هزار نفر در تظاهرات "جلیقه زردها" در سراسر کشور فرانسه شرکت کردند که از این تعداد 2800 نفر در پاریس حضور داشتند. بنا به گزارش این ایستگاه رادیویی، هفته گذشته 5600 نفر در سراسر فرانسه در این اعتراضات شرکت کردند که از این تعداد 1،320 نفر در تجمع اعتراضی پایتخت حضور داشتند.
این ایستگاه رادیویی گزارش میدهد که با گذشت هفدهمین شنبه از اعتراضات در پاریس، هفت نفر بازداشت شدند و به طور کلی، وضعیت نسبتا آرام برقرار است.
اعتراض های سراسری در فرانسه 17 نوامبر (26 آبان) در مخالفت با افزایش مالیات سوخت آغاز شد و اکنون این تظاهرات به صحنه یاس و استیصال مردم از اصلاحات اقتصادی مکرون تبدیل شده است. جنبشی که به جلیقه زردها معروف شد، توانست دولت فرانسه را وادار به عقب نشینی کند. قرار بود دولت در سال آینده میلادی مالیات سوخت را افزایش دهد اما در پی اعتراضات این طرح لغو شد که یک تغییر موضع بزرگ در دولت مکرون به شمار می آید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала