امنیت اروپا مرهون تلاش های ایران است

© Photo / IRNAبهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران طی سخنانی اعلام کرد که دولت های اروپایی امنیت خود را مرهون تلاش های ایران هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امورخارجه ایران؛ بهرام قاسمی، سخنگوی وزات خارجه ایران گفت: ما شاهد بودیم که گروه‌های تروریستی و تکفیری در خیابان‌های پاریس و دیگر پایتخت‌های اروپایی چه حوادثی را رقم زده و موجب ناامنی و خشونت شدند. مبارزه ایران با تروریسم در منطقه جدی بوده؛ به طوری که امروز شاهدیم در سوریه تقریباً تا حد بسیاری اراضی سوریه و عراق از لوث وجود تروریست‌ها پاک شده است؛ اما معتقدیم به‌رغم ضعیف شدن آنها، تروریسم هنوز وجود دارد و به یک عزم جدی و اجماع جهانی برای نابودی آن نیاز است.

قاسمی: امنیت اسرائیل در سوریه هرگز محقق نخواهد شد - اسپوتنیک ایران
قاسمی: امنیت اسرائیل در سوریه هرگز محقق نخواهد شد
قاسمی ادامه داد: کشورهای اروپایی باید به این نکته توجه کنند که تسری خشونت در اروپا توسط گروه‌های تروریستی، در واقع به سابقه عملکرد خود آنان باز می‌گردد. تروریست‌ها در همین منطقه توسط کانون‌های مشخصی پرورش یافتند، تولید و تسلیح شدند و به کمک ابزار مالی که در اختیارشان قرار گرفت باعث ایجاد وحشت و دهشت در اروپا شدند.

وی در مورد خبر رسانه‌های استرالیایی از سفر "جان بولتون" مشاور امنیت ملی آمریکا به کامبرا برای اجماع ‌سازی علیه ایران، گفت: اجماع ‌سازی علیه ایران برای بولتون یک کار عادی است. وی در حال دوره‌گردی در جهان است و تلاش می‌کند خصومت در قبال ایران را از سایر کشورها گدایی کند.
بولتون با ارائه اطلاعات نادرست، ایجاد تصویر غلط، ارائه صحبت‌های تحریک‌آمیز و حتی با پرداخت هزینه برای خریدن برخی منابع در راستای ایران‌هراسی در برخی کشورهای ضعیف‌تر، تلاش می‌کند یک فضای منفی در قبال جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند.
قاسمی افزود: تصور ما این است که وی واقعاً از یک بیماری ضد ایرانی رنج می‌برد. مشاور امنیت ملی آمریکا به‌ غلط فکر می‌کند که ایران در کمین وی یا آمریکاست. بولتون نمی‌خواهد نقش ایران را به ‌عنوان کشوری که همیشه سازنده بوده، بپذیرد و همیشه در مقابل ایران کینه و دشمنی خاصی دارد. کینه و دشمنی بولتون از حد معمول یک سیاستمدار فراتر رفته و به نظر می‌رسد الزاماً به‌ نوعی بیماری مهلک تبدیل شده است که به معالجه اساسی نیاز دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала