واکنش شورای فدراسیون به تهدید موشک های چینی

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoولادیمیر جباروف معاون اول کمیته شورای فدراسیون در امور بین الملل
ولادیمیر جباروف معاون اول کمیته شورای فدراسیون در امور بین الملل - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنان وزیر دفاع آلمان در خصوص اینکه موشک های چینی تهدیدی برای روسیه است بدور از واقعیت است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر جباروف معاون اول کمیته شورای فدراسیون در امور بین الملل اعلام کرد که موشک های چینی، روسیه را تهدید نمی کنند.

اورزولا فن، وزیر دفاع آلمان گفت که موشک های چینی تهدیدی برای روسیه محسوب می شوند، به همین دلیل پکن باید عضو پیمان نابودی موشک های برد متوسط و کوتاه شود. موشک های چینی همان تهدیدی را برای روسیه دارند که روسیه برای اروپا دارد.

جباروف در این خصوص گفت:«اینها فقط حرف هستند. موشک های چینی هیچگونه خطری برای روسیه ندارند».

به عقیده وی اعلامیه وزیر دفاع آلمان با تمایل کشورهای اروپایی برای احیای دوباره پیمان نابودی موشک ها با برد متوسط و کوتاه مرتبط است.

سناتور روسیه گفت: « برای «جان بخشیدن» به پیمان مذکور، اعضای آن باید بیشتر باشند. چین، هند و پاکستان دارای موشک های برد متوسط و کوتاه هستند. هم اکنون اروپا بدین منظور در رابطه با چین سر و صدا راه انداخته است».

پیش از این، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که 2 ماه فوریه 2019 روند خروج آمریکا از پیمان مربوط به نابودی موشک ها با برد متوسط و کوتاه آغاز خواهد شد. پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز اعلام کرده بود که اگر طی 6 ماه روسیه به رعایت کامل تمام مفاد این پیمان بازنگردد، این پیمان بطور کامل فسخ خواهد شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد پاسخ مسکو به تصمیم آمریکا درباره تعلیق عضویت خود در پیمان منع موشک های هسته ای میان برد و کوتاه برد(INF) متقارن خواهد بود و روسیه نیزعضویت خود در این پیمان را به حالت تعلیق در می آورد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала