ایران اقدام انگلیس علیه حزب الله را به شدت محکوم کرد

© Photo / IRNAایران اقدام انگلیس علیه حزب الله را به شدت محکوم کرد
ایران اقدام انگلیس علیه حزب الله را به شدت محکوم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امورخارجه ایران اقدام دولت انگلیس در قراردادن نام جنبش حزب الله لبنان در لیست سازمان های تروریستی را بشدت محکوم کرد.

حزب الله، بریتانیا را دست نشانده آمریکا می داند - اسپوتنیک ایران
حزب الله، بریتانیا را دست نشانده آمریکا خواند
به گزارش اسپوتنیک، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به اقدام دولت انگلیس در قرار دادن حزب الله لبنان در لیست تروریستی، گفت: اقدام دولت انگلیس در حالی صورت می گیرد که حزب الله در لبنان دارای پایگاه اجتماعی و مردمی بسیار گسترده ای است و همانند سایر احزاب این کشور، با شرکت در انتخابات و فعالیت های رسمی و قانونی کشور لبنان، از جمله انتخابات شهرداریها و اتحادیه های شغلی و حرفه‌ای حضور فعال و سازنده دارد. حزب الله در حال حاضر نه تنها دارای چندین کرسی در پارلمان این کشور است بلکه در کابینه دولت لبنان نیز حضور دارد و به دلیل سابقه درخشان در دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی لبنان در برابر اشغالگری و تجاوزهای رژیم صهیونیستی، مورد حمایت طیف گسترده ای از مردم لبنان و منطقه قرار دارد. این اقدام انگلیس به معنای نادیده گرفتن عامدانه بخش وسیعی از مردم لبنان و مشروعیت و جایگاه قانونی حزب الله در ساختار اداری و سیاسی لبنان است. به دولت انگلیس توصیه می‌کنیم برای درک واقعیتها، میزان آرای حزب الله در انتخابات اخیر پارلمان و سایر فعالیتهای انتخاباتی را بررسی کند.

قاسمی افزود: حزب الله که خود قربانی تروریسم تکفیری و صهیونیستی بوده و هست، علاوه بر نقش مثبت و موثری که در دهه های اخیر در حفظ تمامیت ارضی لبنان ایفا کرده، طی یک دهه اخیر یکی از ستون ها و ارکان اصلی مبارزه با تروریسم و گروه های تروریستی مانند داعش و شکست آنها، در منطقه بوده است و قطعا اقدام اشتباه دولت انگلیس نمی تواند این نقش و جایگاه را کمرنگ کند و تاثیری بر عزم و اراده و ایمان حزب الله و حامیان آن در ادامه راه مبارزه با تروریسم و صهیونیسم در منطقه نخواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حزب الله را نیرویی مشروع و قانونی می داند که در کمک به ثبات سیاسی و تامین امنیت کشور خود نقش موثر و غیرقابل تردیدی ایفا می کند و قراردادن حزب الله در لیست تروریستی را اقدامی نادرست و غیرمسئولانه می داند که نه تنها کمکی به ثبات و امنیت لبنان نمی کند، بر خلاف حقوق بین الملل بخش وسیعی از مردم یک کشور مستقل و نماینده حقیقی آنها نادیده می گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала