شخصیت های سیاسی ایران نسبت به استعفای ظریف واکنش نشان دادند

© Fotolia / Curioso Photographyتهران
تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ننشین برادر، پاشو بایست جواد جان! مردم نگرانند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، برخی از شخصیت های سیاسی ایران، سه شنبه  26 فوریه نسبت به استعفای محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه واکنش نشان دادند.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به استعفای محمد جواد ظریف در صفحه توئیتری اش نوشت: ننشین برادر، پاشو بایست جواد جان! مردم نگرانند.

مرتضی مرادیان سفیر ایران در دانمارک در واکنش به خبر استعفای ظریف گفت:«فقط ببینید در خارج از کشور چه کسانی از استعفای ظریف خوشحال هستند، ایشان کسی است که بالاترین مقامات آمریکا، اسرائیل و سعودی به صورت مستقیم به او حمله کرده اند. او مانعی بزرگ برای آنها بود. کاش قدر سرمایه های خود را می دانستیم. قضاوت تاریخ در مورد فضای سیاسی این روزهای کشور خواندنی خواهد بود».

موگرینی - اسپوتنیک ایران
زبان زور در سیاست جهانی

حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این که ظریف در گذشته چندین بار استعفا کرده بود، گفت:«اینکه این بار آقای ظریف استعفایش را عمومی کرده، بیانگر آن است که می‌خواهد رئیس‌جمهوری با استعفا موافقت کند. در شرایط کنونی ظریف بهترین گزینه برای اداره سیاست خارجی کشور است و دلیلی برای استعفای ایشان وجود ندارد. منتها شاید دلایل شخصی داشته باشد و ما امیدواریم، دوباره در خدمت ایشان در عرصه سیاست خارجی باشیم. امیدواریم در نهایت موضوع استعفای آقای ظریف حل و فصل شود و ایشان را به عنوان وزیر امور خارجه داشته باشیم».

مصطفی کواکبیان نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون سیاست خارجی در صفحه شخصی اش در توئیتر نوشت:«بی شک از استعفای دکتر ظریف در وضعیت کنونی، نه تنها مردم و دولت و نظام نفعی نخواهد برد، بلکه دشمنان سرافرازی ملت ایران، خرسند خواهند شد.  نه تنها اکثریت اعضای کمیسیون سیاست خارجی مجلس بلکه اکثریت قاطع نمایندگان از رئیس جمهوری می خواهند، هرگز چنین استعفایی را نپذیرد».

علیرضا معزی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت نیز در صفحه توئیتری اش در واکنش به این استعفا نوشت:«برای ظریف پایانی نیست آنچنانکه برای هیچ قهرمانی از وطن. وی از ظریف به عنوان «اعتبار دیپلماسی ایران» یاد کرد و نوشت که او تا همیشه خواهد ماند. پایکوبی ترامپ، بن سلمان، نتانیاهو را دوامی نیست. طلوع آفتاب فردا غروب شادی‌شان است و بی‌تردید روحانی اجازه نخواهد داد آنها به استقبال رویاهایشان برای ایران بروند.

ظریف دوشنبه شب با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام، از استعفای خود از سمت وزارت امور خارجه خبر داد و نوشت:« با عرض تبریک به مناسبت میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، روز مادر و روز زن، از بزرگواری مردم عزیز و دلاور ایران و مسئولین محترم در 67 ماه گذشته بسیار سپاسگزارم. از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمام کاستی‌ها و کوتاهی‌ها در دوران خدمت صمیمانه پوزش می‌خواهم. شاد و سربلند باشید».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала