متوقف شدن اجرای توافق صلح یمن

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisمتوقف شدن اجرای توافق صلح یمن
متوقف شدن اجرای توافق صلح یمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
متوقف شدن توافق صلح الحدیده یمن با وجود تلاش هایی که سازمان ملل متحد در این زمینه انجام داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، متوقف شدن توافق صلح الحدیده یمن با وجود تلاش هایی که سازمان ملل متحد در این زمینه انجام داد.

هنوز دلیلی مشخصی برای توقف اجرای توافق صلح الحدیده اعلام نشده است؛ هرچند انصارالله پیش تر آمادگی خود را برای اجرای آن اعلام کرده بود. در این رابطه مقام های انصارالله و دفتر نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن توضیحی در این خصوص ندادند.

نزدیک به سه ماه از توافق صلح سوئد برای توقف جنگ در یمن می گذرد اما ائتلاف عربی به فرماندهی سعودی با عدم پایبندی به بندهای این توافق، همچنان به ادامه جنگ و درگیری در یمن اصرار دارد. چهارمین دور مذاکرات صلح یمن 15 آذر ماه در استکهلم سوئد با ریاست گریفیث بمدت یک هفته میان انصار الله و نمایندگان دولت مستعفی یمن برگزار شد. تبادل اسیران، توقف حملات و درگیری‌های دوجانبه، اداره بندر الحدیده، بازگشایی فرودگاه صنعا ازجمله موضوعات مورد مذاکره و توافق میان طرف‌های یمنی بود. انصارالله ضمن پایبندی خود به مذاکرات صلح یمن، بارها اعلام کرده که ائتلاف عربی به تعهدات خود به توافقات استکهلم پایبند نیست و در این مسیر کارشکنی می‌کند.

جنگ در یمن در حالی ادامه دارد که خیرت کابالاری مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) هفته گذشته در بیانیه ای اعلام کرد،11 میلیون کودک یمنی برای زنده ماندن به کمک های بشر دوستانه نیاز دارند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала