واکنش رسانه های خارجی به استعفای ظریف

© AFP 2023 / Maxim Malinovsky واکنش رسانه های خارجی به استعفای ظریف
واکنش رسانه های خارجی به استعفای ظریف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبر استعفای ظریف در رسانه های خارجی بازتاب گسترده ای یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، محمد جواد ظریف در اینستاگرام از استعفای خود سخن گفت، اما هنوز مشخص نیست که روحانی با این استعفا موافقت خواهد کرد یا نه. در صورت موافقت حسن روحانی، رئیس جمهور ایران با این استعفا، ظریف از وزارت امور خارجه ایران کنار خواهد رفت.

شبکه تلویزیونی الجزیره قطر در این خصوص گزارش داد که خبر استعفای ظریف خبری بزرگ و سنگین برای ایران است. ظریف، سیاستمدار و یک شخصیت دانشگاهی است که بیش از 25 سال، تجربه حضور در سازمان ملل متحد و نمایندگی ایران را در کارنامه خود دارد.  ظریف از سال 2013 و پس از پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، به عنوان وزیر امور خارجه ایران انتخاب شد.

ظریف وعده داد تا ترامپ را غافلگیر کند - اسپوتنیک ایران
ظریف وعده داد تا ترامپ را غافلگیر کند

ظریف، تیم مذاکره کننده ایران را رهبری کرد و تلاش داشت که از هر گونه رویارویی با غرب جلوگیری کند. وی به همراه تیم مذاکره کننده اش توانست به توافق هسته ای با گروه 5+1 دست یابد، توافقی که آمریکا سال گذشته از آن خارج شد.

به گزارش شبکه المنار لبنان،رسانه های ایرانی در ارتباط با علل پشت پرده این استعفا گفته اند که فشارها علیه وی و دولت روحانی از سوی محافظه کاران و رد تصویب الحاق ایران به « اف ای تی اف» از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام از علل عمده این استعفا است. ظریف در ماه گذشته موافقت خود را با الحاق ایران به کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) اعلام کرده بود.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) خبر استعفای ظریف را بازتاب داد.  بخش عربی خبرگزاری فرانسه و فرانس 24، با قطع تمامی برنامه های خود، به صورت فوری، خبر استعفای ظریف را پوشش و گزارش داد که خبر استعفای ظریف درحالی منتشر می شود که وی همچنان به خاطر خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای، زیر فشار شدید قرار دارد.

 بخش عربی خبرگزاری آناتولی ترکیه، خبر استعفای ظریف را به عنوان اصلی ترین اخبار صفحه نخست خود کار کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала