گردشگری فضایی در روسیه+ویدئو

© Photo / SpaceXپرواز به فضا
پرواز به فضا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پایگاه فضایی خصوصی ممکن است در تاتارستان یا نیژنی گورود ساخته شود.

به گزارش اسپوتنیک، در روسیه قصد دارند اولین پایگاه فضایی خصوصی را بسازند. این پایگاه ممکن است در تاتارستان و یا منطقه نیژنی گورود ساخته شود.

از این پایگاه برای پرواز به ارتفاع  حدود 200 کیلومتر استفاده خواهد شد. از آنجا که موشک های سبک نیازی به محیط زیادی در اطراف محل پرتاب ندارند، ممکن است این پایگاه در مناطق مسکونی در مرکز روسیه ساخته شود.

شرکت «کوسموکورس» مستقر در شهر علمی «اسکولکووا» اعلام کرد که این پایگاه در مساحتی به اندازه2,5×2  کیلومتر ساخته خواهد شد. در آنجا دو سکوی پرتاب وجود خواهد داشت که زیاد عمیق نخواهند بود و فاقد اجزاء رباتی خواهند بود. سیستم سوختگیری و انبار سوخت  و دیگر سیستم ها ساخته خواهند شد. ارزش این پروژه 40 میلیون دلار اعلام شده است.

شرکت مذکور در سال 2014 تأسیس شد و مدیر کل آن پاول پوشکین است. سرمایه آن از سوی سرمایه گذاران تأمین خواهد شد. توریست فضایی پروازی به طول 15 دقیقه در ترکیب گروهی از 6 گردشگر خواهد داشت. گردشگر فضایی در عرض 6-5 دقیقه بی وزنی را احساس خواهد کرد و می تواند در داخل کابین به حجم 30 مترمکعب حرکت کند و از فضا به زمین بنگرد.

بدین ترتیب می توان توریسم جدیدی را راه اندازی کرد. پروا ز فضایی به این شکل انجام خواهد شد: اکیپ:6 نفر  گردشگر و مربی، قیمت بلیط فضایی:250-200 هزار دلار، ارتفاع پرواز:220-180 کیلومتر، زمان قرار داشتن در حالت بی وزنی: 6-5 دقیقه، مدت پرواز —15 دقیقه، اولین پرواز در سال 2025.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала