مهر تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی بر پایبندی ایران به برجام

© IAEAتایید آژانس بین المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به برجام
تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به توافق جامع هسته ای موسوم به برجام را تایید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آژانس بین المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه اعلام کرد که تهران همچنان به تعهدات خود بر اساس توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام پاپبند است. 

آژانس بین المللی انرژی اتمی در یک گزارش محرمانه و سه ماه یک بار این آژانس به کشورهای عضو که توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز مشاهده شده، گفته است، ایران همچنین محدودیتهای کلیدی تعیین شدن در توافق هسته ای برجام را رعایت می کند و به مفاد آن پایبند است.

توافق جامع و نهایی هسته‌ای وین با عنوان شناخته شده و رسمی برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام در راستای توافق جامع بر سر برنامه هسته‌ای ایران و به دنبال تفاهم هسته‌ای لوزان، در سه‌شنبه 23 تیر 1394 (14 ژوئیه 2015) در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه 5+1 (شامل چین، فرانسه، روسیه، پادشاهی متحد بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و آلمان) منعقد شد.

در پنجم نوامبر 2018، تحریم های آمریکا علیه ایران که پیش از توافقنامه برجام اعمال شده بود، دوباره از سرگرفته شد.

در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

سایر کشورهای امضاء کننده برجام (روسیه، چین، بریتانیا، آلمان و فرانسه) و ایران اعلام کردند باوجود تحریم های آمریکا، تصمیم به حفظ برجام و ادامه همکاری با یکدیگر را دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала