اینستکس مهر تاییدی بر تلاش اروپا برای حفظ برجام

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر اینستکس مهر تاییدی بر تلاش اروپا برای حفظ برجام
اینستکس مهر تاییدی بر تلاش اروپا برای حفظ برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر آلمان در تهران هدف اینستکس را امکان پذیر نمودن معاملات قانونی دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، میشائیل کلور ــ برشتولد، سفیر آلمان در تهران، اینستکس را مهر تاییدی بر تلاش اروپا برای حفظ برجام دانست.

ساز و کار مالی ایران و اروپا - اسپوتنیک ایران
ایران شروط اروپا درباره اینستکس را نخواهد پذیرفت

وی در این خصوص اظهار داشت: ما اینستکس را تأسیس کردیم که وظیفه‌اش تسهیل روابط تجاری میان ایران و اروپاست و از این طریق مجدداً بر اراده و تلاش خود برای حفظ ضوابط اقتصادی برجام مهر تأیید زدیم.
کلور ــ برشتولد همچنین در ادامه افزود: اینستکس علیه هیچ کشوری نیست و هدف آن نیز نقض و یا دور زدن تحریم‌های آمریکا نیست. اینستکس فقط می‌خواهد معاملات قانونی را امکان‌پذیر سازد.
سفیر آلمان در تهران در خصوص مدیریت این سازکار گفت: آلمان یکی از سه سهامدار اینستکس است و رییس اداره کل اقتصاد و توسعه پایدار وزارت امور خارجه آلمان در شورای نظارت این نهاد به‌نمایندگی از آلمان حضور دارد، علاوه بر این، اینستکس توسط یک مدیر بانکی آلمانی باتجربه هدایت می‌شود.
وی همچنین در خصوص پیش شرط تصویب اف‌ای‌تی‌اف در ایران برای راه‌اندازی این سازوکار اظهار داشت: اینستکس باید استانداردهای بین‌المللی درخصوص مبارزه و ممانعت از پولشویی و تأمین مالی تروریسم را به‌صورت صددرصد مورد توجه قرار دهد. این امر برای جلب اعتماد و استفاده بخش خصوصی از اینستکس اجتناب‌ناپذیر است، در واقع این امر باید برای همه روشن و مشخص باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала