واکنش قاسمی نسبت به سخنان کینه توزانه عادل الجبیر

CC BY 4.0 / Tasnim News Agenery / بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت سعودی فاقد هر گونه صلاحیتی برای متهم کردن دیگر کشورها به حمایت از تروریسم است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نسبت به سخنان کینه توزانه عادل الجبیر در یک کنفرانس خبری در سفر به پاکستان درخصوص ایران واکنش نشان داد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه عربستان را پدرخوانده واقعی تروریسم تکفیری درجهان و منطقه دانست و گفت:«دولت سعودی به عنوان خاستگاه تفکری بنیادگرا که محل صدور تروریسم سازمان یافته در سطح جهان است، فاقد هرگونه صلاحیت و اعتبار برای متهم کردن دیگر کشورهاست.

سخنان بی مایه و آکنده از نفرت او که سابقه ای بس طولانی در دروغ پردازی و کینه ورزی نسبت به ایران و ایرانیان دارد، هرگز این واقعیت را تغییر نمی دهد که پدرخوانده واقعی تروریسم تکفیری در جهان و منطقه کسی جز دولت متبوع او نیست و این سخن و کلام برای آنانی که اندکی از چهره ریاکارانه او را می شناسند، نیاز به شرح و بیان بیشتر ندارد.

نهادهای حقوق بشری بارها با صدور قطعنامه هایی توجه افکار عمومی را به نقض فاحش حقوق بشر در عربستان جلب کرده اند با این حال این کشور هنوز مورد حمایت آمریکا و جوامع غربی است و به پشت گرمی این حمایت ها و در پناه استانداردهای دو گانه آمریکا و برخی کشورهای غربی سال هاست به ترویج افراط گرایی و تسلیح و تعلیم تروریست های دست آموز خود می پردازد.

ایران و پاکستان شناخت و درک عمیق و درستی از روابط همسایگی خود دارند و انتظار و توقع ایران از پاکستان برخورد قاطع تر با گروه های تروریستی است که خاک این کشور را برای طراحی، هدایت و انجام عملیات تروریستی علیه اهدافی در خاک ایران استفاده می کنند و قطعا این هوشیاری و درایت بین دو کشور ایران و پاکستان وجود دارد که مقام های کینه توز سعودی نتوانند با سوء استفاده شیطانی از حوادث اخیر روابط تهران و اسلام آباد را خدشه دار کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала