مسمومیت صوتی

© Fotolia / Rodjulianمسمومیت صوتی
مسمومیت صوتی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دسی بلی که زندگی را برای انسان خراب می کند.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان جهانی بهداشت، «آلودگی صوتی» را یکی از مهمترین عوامل خطرناک برای انسان دانست. چرا انسان از صدا رنج می برد ولی در سکوت هم نمی تواند زندگی بکند؟

 جریمه 68 یورویی در ازای «پارس بلند و یا ممتد» در انتظار صاحبان سگ ها در شهرکی در شمال فرانسه است. این خبر در روزنامه «له موند» به چاپ رسیده است.

مسأله صدای زیاد با ظاهر شدن اولین شهرها بروز کرده است که در تمدن «سومری» رخ داد. 3000 سال قبل از عصر حاضر، در زمان جولیوس سزار برای مبارزه با سرو صدا، رفت و آمد درشکه و گاری ها هنگام شب محدود شده بود. در واقع «صدا» پیامد مستقیم شهرسازی و پیشرفت فنی است.

هر چند در حال حاضر انسان به اشکال مختلف با «صدا» مبارزه می کند ولی در سکوت هم نمی تواند بسر ببرد. بر اساس اطلاعات مختلف، 65-40 درصد اروپائیان بطور منظم تحت تأثیر صوتی بیش از 55 دسی بل قرار دارند که از حد مجاز 40 دسی بل بیشتر است.

شایان ذکر است که این آلودگی صوتی در اروپای مرکزی و شرقی بیش از اروپای غربی است. یک نفر از هر 5 نفر اروپایی هنگام روز مورد حمله صوتی به انداره 65 دسی بل قرار می گیرد و یک نفر از هر 3 نفر هنگام شب با صدایی به میزان 55 دسی بل مواجه هستند. میزان شدت صدا هنگام شب در اتاق خواب نباید بیش از 30 دسی بال باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала