حمایت روسیه، بشار اسد را در قدرت نگه می دارد

© AFP 2023 / Niklas Halle'nجرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس
جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هانت:روسیه باید نشان دهد برای حل بحران سوریه چه راه حلی ارائه خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه «الشرق الاوسط»، جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس اظهار داشت که روسیه باید نشان دهد برای حل بحران سوریه چه راه حلی ارائه خواهد کرد که به نفع سوری ها باشد و صلح و ثبات را در این کشور برقرار کند.

وی در ادامه گفت:«بشار اسد به دلیل حمایت روسیه در کوتاه مدت و حتی بیشتر از آن، در قدرت باقی می ماند. روس‌ها در سوریه مداخله کردند درنتیجه نظام بشار اسد همچنان باقی است. مسکو این گزینه را انتخاب کرد که اسد بماند. یعنی به راهکاری به نفع سوری‌ها دست یابد. باید ببینیم روسیه چگونه به این راهکار دست می‌یابد.

عهد اخوت ایران و روسیه در آسمان و زمین نوشته شده - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
عهد اخوت ایران و روسیه در آسمان و زمین نوشته شده

خروج نیروهای آمریکایی نباید نتایج معکوس برای «داعش» و «نیروهای دمکراتیک کرد» داشته باشد و هیچ ایده ای نیز درباره حضور نیروهای انگلیسی در این مناطق جایگزین نیروهای آمریکایی وجود ندارد.

نشست سوچی به این معنا است که روسیه اکنون توجه ویژه‌ای به خاورمیانه دارد. همچنین به معنای این است که امکان موضع‌گیری مجدد در ائتلاف‌های مختلف وجود دارد. این منفی نیست. روند آستانه در ممانعت از خونریزی در ادلب موفق بود. اکنون باید به دنبال توافقی میان تمامی کشورهای ذیربط برای تضمین امنیت و مرزهای سوریه باشیم.

شکست داعش در یک منطقه جغرافیایی به معنای شکست کامل این گروه در سوریه نیست. عملیات ائتلاف باعث شد مناطق تحت سیطره داعش محدود شود و این دستاورد بزرگی است اما هنوز ما از دلایل ظهور داعش خلاص نشده‌ایم. سربازان غربی در خاک کشورهای بیگانه خیلی کم می‌توانند راهکاری طولانی‌مدت برای مشکلات خاورمیانه باشند.

انگلیس به خاورمیانه پشت نخواهد کرد و پس از خروج از اتحادیه اروپا روابط خود را با جهان عرب را بیش از پیش گسترش خواهد داد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала