پالرمو به زودی در ایران تعیین تکلیف نهایی می شود

© Fotolia / Borna_Mirپالرمو به زودی در ایران تعیین تکلیف نهایی می شود
پالرمو به زودی در ایران تعیین تکلیف نهایی می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران خبر از تعیین تکلیف نهایی پالرمو داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران درباره ادامه بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی «پالرمو» در این مجمع گفت: در تاریخ 27 بهمن، اعضای این مجمع ادامه بررسی پالرمو را در دستور کار خود دارند. امیدواریم پس از جلسه فردای مجمع، خبر خوبی به ملت ایران داده شود.

وی ادامه داد: بنا بر این است که در جلسه فردا جمع بندی نهایی درباره بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی «پالرمو» انجام شود و مجمع تشخیص مصلحت نظر نهایی خود را اعلام کند.

کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی، در تاریخ 21 دسامبر سال 2001 در شهر پالرمو در ایتالیا به تصویب رسید و در تاریخ 29 سپتامبر سال 2003، برای کشورهای عضو سازمان ملل متحد لازم‌الاجرا شد و تاکنون 180 کشور آن را پذیرفته‌اند. این کنوانسیون همان‌طور که از نامش پیداست، گامی در جهت مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی و تشخیص کشورهای عضو برای مصادیق آن برای جدی بودن مشکلات ناشی از جرائم فراملی است، همچنین این کنوانسیون نشان‌ می‌دهد که نیاز به تقویت همکاری‌های بین‌المللی به منظور مقابله با این مشکلات در بین کشورهای عضو وجود دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала