واکنش غرب به اعتراف بی بی سی به صحنه سازی حمله شیمیایی در سوریه

© Sputnikواکنش غرب به اعتراف بی بی سی به صحنه سازی حمله شیمیایی در سوریه
واکنش غرب  به اعتراف بی بی سی به صحنه سازی حمله شیمیایی در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرتیپ ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه درباره چگونگی واکنش غرب به انتشار اطلاعات جدید درباره وضعیت شهر دومای سوریه در آوریل 2018 اظهار نظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ایگور کوناشنکوف گفت:" بسیاری از سیاستمداران عالی رتبه فعلی در امریکا و اروپا که در آن زمان برای "دفاع از سوری های غیر نظامی در برابر حملات شیمیایی وحشتناک رژیم سوریه" گلوی خود را پاره کرده و اجازه حملات موشکی و هوایی به سوریه را صادر می کردند ، حالا تلاش می کنند این موضوع را فراموش کنند تا از جوابگویی اخلاقی، سیاسی و جنایی دوری نمایند".
بتازگی رائیم دالاتی ، برنامه ساز بی بی سی برای سوریه اعلام کرد فیلم برداری ها در بیمارستان شهر دومای سوریه پس از گویا حملات شیمیایی صحنه سازی بودند.
به گزارش اسپوتنیک، برنامه ساز بی بی سی در توئیتر نوشت:" من پس از شش ماه تحقیقات می توانم بگویم فیلم گرفته شده در بیمارستان شهر دوما صحنه سازی بود و در این بیمارستان قربانیان وجود نداشتند".
دالاتی نوشت:" حمله رخ داد اما از گاز سارین استفاده نشد و ما باید در انتظار نتیجه گیری های سازمان منع سلاح شیمیایی باشیم تا درباره استفاده یا عدم استفاده از کلر صحبت کنیم اما بقیه کارها در رابطه با حمله صحنه سازی برای تشدید تاثیر گذاری بودند".
یادآور می شود در آوریل سال 2018 غرب دمشق را به حمله شیمیایی به شهر دومای در غوطه شرقی متهم کرده و به حملات نظامی تهدید می نمود. سازمان "کلاه سفیدها" برای اثبات حمله شیمیایی از فیلمی استفاده می کرد که در آن اهالی دوما از جمله کودکان دیده می شوند و پزشکان گویا تلاش می کردند آنها را از عواقب مواد سمی درمان کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала