بدهی دولتی آمریکا از کنترل خارج شد

© Sputnik / Mikhail Turgiev /  مراجعه به بانک تصاویر بدهی دولتی آمریکا از کنترل خارج شد
بدهی دولتی آمریکا از کنترل خارج شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بدهی دولتی امریکا از 22 تریلیون دلار تجاوز کرد که بالاترین سطح در تمام طول تاریخ ایالات متحده است.

به گزارش اسپوتنیک، نرخ رشد بدهی دولتی آمریکا در دوران حکومت دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده رکورد و بی سابقه بوده و طی دو سال اول ریاست جمهوری وی به سالانه یک تریلیون دلار رسیده است. اقتصاد دانان امریکایی خاطرنشان می سازند که این روند سرعت پیدا خواهد کرد چون مخارج دولتی به هیچ شکلی کنترل نمی شود.
کارشناسان مالی امریکا ضمن هشدار درباره افزایش بی‌سابقه بدهی دولت فدرال اعلام کرده اند، روند رو به رشد بدهی دولتی در آینده نزدیک، اقتصاد همه امریکایی‌ها را مورد تهدید قرار خواهد داد.
کسری بودجه فدرال امریکا، یکی از عوامل اصلی در افزایش بدهی دولت این کشور محسوب می شود.
بر اساس اعلام وزارت خزانه داری امریکا، کسری بودجه دولت این کشور در سال مالی 2018 به 779 میلیارد دلار رسید. کسری بودجه دولت امریکا در سال مالی 2017، 666 میلیارد دلار بود.
دفتر بودجه کنگره امریکا اخیراً اعلام کرد، افزایش کسری بودجه این کشور در نتیجه سیاست های مالی دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا بوده است.
انتظار می‌رود کسری بودجه دولت امریکا در سال مالی 2019 از 1000 میلیارد دلار هم فراتر رود.
یادآور می شود افزایش شدید بدهی خارجی آمریکا در دوره حکومت باراک اوباما؛ رئیس جمهور پیشین آغاز شد. بدهی دولتی امریکا در دوره حکومت وی تقریباً دو برابر شده و از 10.6 تریلیون به 19.9 تریلیون دلار رسید. دلیل این وضع تا حد زیادی بحران اقتصادی سال 2008 بود که در رابطه با آن دولت اوباما برای حمایت از اقتصاد به شدت رو به ضعف ،بسته تدابیر تشویقی را به تصویب رساند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала