اعلام نتایج نشست سه جانبه روسیه، ایران، ترکیه در سوچی

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام نتایج نشست سه جانبه روسیه، ایران، ترکیه در سوچی
اعلام نتایج نشست سه جانبه روسیه، ایران، ترکیه در سوچی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امروز، در شهر سوچی، 4 مین نشست سه رئیس جمهور روحانی، پوتین و اردوغان در ادامه مذاکرات آستانه برگزار گردید. این مذاکرات برای تسهیل حل و فصل سوریه در سوچی برگزار گردید.

به گزارش اسپوتنيک، پس از پايان نشست سه جانبه ترکيه ايران و روسيه در سوچي، ولادیمیر پوتین از مذاکرات سه جانبه خرسندي خود را اعلام نمود. 

در نشست سوچی چه خواهد گذشت - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
در نشست سوچی چه خواهد گذشت

پوتین گفت: "مذاکرات پيرامون بحران سوریه در اجلاس سران (ترکيه ايران و روسيه) در سوچی به طور سازنده برگزار شد، اين مذاکرات بسیار کامل بود". 
پوتين در عين حال اعلام نمود که روسیه، ترکیه و ایران، مشارکت در روند آستانه را تقویت خواهند کرد. فدراسیون روسیه، ترکیه و ایران بر مبارزه با تروريسم در سوریه با يکديگر همکاري مناسبي دارند. روسیه، ایران و ترکیه به زودي کمیته مشورتی در سوریه را راه اندازي خواهند نمود. 
پوتین: رهبران فدراسیون روسیه، ایران و ترکیه، اولویت انهدام تروریست ها در سوریه را تایید مي کنند. 
به عقيده رهبران روسیه، ترکیه و ایران، خروج ایالات متحده آمریکا از سوریه نتیجه مثبت خواهد داشت. 
رئیس جمهور روسیه در نطق پایانی خود اعلام نمود: "ما مذاکرات بسیار دقیق و کاملی را در خصوص سوریه انجام داده ایم. این مذاکرات به شیوه سازنده و کارآمد برگزار شد. جلسات ما در قالب نشست سه جانبه، دیگر به یک مذاکره منظم تبدیل شده است. امروز ما چهارمین نشست خود را برگزار کردیم. چنین هماهنگی نزدیک به ما این اجازه را می دهد تا به طور موثری دستیابی به هدف برای عادی سازی کشور سوریه را انجام دهیم".

وی گفت: "ما در این نشست، به همراه همتایان خود زمینه های کلیدی برای همکاری بیشتر در حل بحران سوریه را شناسایی کردیم. در بیانیه مشترک نهایی سه کشور این توافق ها ذکر شده است". 

پوتین در ادامه گفت: ما به دنبال دیدار با رهبران ایران و ترکیه، حسن روحانی و رجب اردوغان هستیم. ما همچنان تلاش های خود را برای مبارزه با تروریسم، تقویت گفتگوی مذاکرات سوریه و بهبود وضعیت بشردوستانه در سوریه انجام می دهیم".

ایران و ترکیه توافق کردند تا اقدامات بیشتری را برای تثبیت وضعیت در شهر ادلب سوریه انجام دهند.

رئیس جمهور روسیه گفت: "بعضی کشورها می خواهند در روند مذاکرات آستانه در سوریه به عنوان ناظر شرکت کنند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала