نبنزیا: بحران خاورمیانه در ضدیت با ایران رفع نخواهد شد

© REUTERS / Brendan McDermidواسیلی نبنزیا، نماینده دائمی فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد
واسیلی نبنزیا، نماینده دائمی فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماينده داىم فدراسيون روسيه در سازمان ملل معتقد است كه بحران خاورمیانه در ضدیت با ایران رفع نخواهد شد

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد به خبرنگاران گفت که ایجاد ائتلاف کشورها علیه ایران به حل و فصل بحران خاورمیانه منجر نخواهد شد.

کنفرانس وزرا در رابطه با خاورمیانه که آمریکا و لهستان سازماندهندگان آن بودند در ورشو در روزهای 13 و 14 فوریه جریان داشت. ایران دعوتنامه شرکت در این کنفرانس را دریافت نکرد. کارمند وزارت امور خارجه آمریکا متذکر شد که کنفرانس ورشو از حالت ضد ایرانی برخوردار نیست.

نبنزیا اعلام نمود:«ایجاد ائتلاف علیه هر کشوری و در این مورد خاص علیه ایران، به حل و فصل مسائل زیاد خاورمیانه کمک نخواهد کرد. کنفرانس ورشو یک نشست ضد ایرانی است».

کنفرانس، 13 ماه فوریه با صدور بیانیه مشترکی از سوی  آندژی دودا، رئیس جمهوری لهستان، و مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا، آغاز شد.وزرای خارجه و مقام‌های رسمی بیش از 60 کشور جهان به  ورشو رفتند. فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای امور خارجه آلمان و فرانسه در این اجلاس حضور نداشتند. در میان دولت‌های اروپایی بریتانیا، ایتالیا، اوکراین، اتریش، مجارستان، بلغارستان، لیتوانی، استونی و آلبانی وزرای خارجه خود را به ورشو اعزام کرده‌اند. جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا تاکید کرده که تنها برای حضور در نشستی مربوط به مساله یمن سفری کوتاه به ورشو خواهد داشت. وزیر خارجه روسیه نیز، رسما در بیانیه ای اعلام کرده بود که در این نشست ضدایرانی شرکت نخواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала